شناسهٔ خبر: 33796 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی بین‌المللی «شهر آینده»

تهران میزبان پروفسور متیو کرمونا می‌شود/ امتیاز ویژه ارتقای پایه نظام مهندسی در رشته‌های مهندسی‌معماری و مهندسی‌شهرسازی

پوستر سمینار و کارگاه آموزشی بین المللی شهر آینده با هدف ارتقای کیفیت محیطی از طریق طراحی نوین شهری و مدیریت آن با سخنرانی دو نفر از معاونان وزیر راه و شهرسازی و همچنین سخنرانی پروفسور متیو کرمونا با ارایه گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به منظور تبادل دیدگاه های علمی و عملی در حوزه شهرسازی و معماری، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری موسسه اندیشه طراحی بومی سمینار و کارگاه بین المللی " شهر آینده" را با همکاری نهادهای مدیریت شهری، فعالان و مشاوران شهری و دانشگاهیان مطرح کشور در تاریخ ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۵  برگزار می‌کند. سخنران بین المللی این رویداد پروفسور متیو کرمونا استاد برجسته شهرسازی در دنیا و دانشگاه UCL  لندن است. پروفسور کرمونا در حوزه های نظری و پژوهشی و نیز حوزه عملی و فعالیت‌های شهرسازی و معماری فعالیت‌های بسیار چشمگیری در سطح دنیا داشته است که به عنوان مطرح‌ترین شهرساز حال حاضر بریتانیا شناخته می‌شود.

محور اصلی سمینار و کارگاه بین‌المللی «شهر آینده»  (Future city) به منظور کاربست اجماع آرای اندیشمندان برجسته ایرانی و مدیران شهری داخلی و نیز استفاده از دانش عملی پروفسور کرمونا و استفاده از تجارب جهانی، خصوصا شهر لندن  ، در کیفیت بخشی به محیط‌های شهری با عنوان زیر تدوین شده است: "ارتقای کیفیت محیطی از طریق طراحی شهری نوین و مدیریت آن". برنامه‌های این سمینار و کارگاه بین‌المللی شامل مجموعه سخنرانی‌ها، کارگاه‌های حرفه‌ای، پانل‌های تخصصی، رونمایی از پروژه های شهری و معماری موفق، تورهای شهری و نشست های تخصصی در حوزه شهرسازی و معماری است.

اهداف اصلی این سمینار و کارگاه بین‌المللی به شرح زیر است:

-نقد و بررسی بنیان­های طراحی شهری، فرآیند­ها و اهداف آن در جهت خلق مکان­­های با کیفیت بالا

-بررسی نمونه­‌های عالی بین­‌المللی در طراحی و مدیریت فضای عمومی و چالش­های محیط­‌های ساخته شده موجود

-بررسی مدیریت طراحی و نقش مثبت و بنیادی بخش عمومی (دولت ملی و محلی) که می­تواند و می­بایست ایفا کند

-نقش دهی به شهرسازان و معماران در پایه­گذاری راهبردهایشان برای فضای عمومی و بررسی آن از طریق خلق یک راهنمای طراحی فضای عمومی برای تهران

۱. این رویداد بین المللی شامل دوره آموزشی شامل ۸ سخنرانی، دو پانل تخصصی و دو کارگاه عملی خواهد بود. که صاحبنظران مطرح ایرانی در حوزه شهرسازی و معماری در پانل های تخصصی و کارگاه آموزشی نیز همکاری دارند.

۲.  ثبت‌نام این دوره در دو بسته ۱و ۲ تعریف شده است که بسته یک شامل سمینارهای تخصصی و پانل تخصصی است. در بسته دو علاوه بر سمینار و پانل تخصصی، کارگاه های عملی را نیز شامل می‌شود.

۳.  حضور در این سمینار و کارگاه آموزشی بین المللی، طی نامه وزرات راه و شهرسازی، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به شماره ۴۲۰/ ۵۲۳۴۱ مورخ ۲۲/۱۰/۹۵ به عنوان دوره ویژه ارتقا پایه نظام مهندسی در رشته معماری (کد ۱۱۵) و مهندسی شهرسازی (کد۲۱۲) تایید گردیده است.

۴. به شرکت‌کنندگان در سمینار و کارگاه گواهی‌نامه بین‌المللی از طرف پروفسور کرمونا و دانشگاه علم و صنعت ایران ارائه می‌شود.

۵. سایت کارگاه‌های عملی یک سایت واقعی است که همه پروژه‌های نهایی مورد ارزیابی پروفسور کرمونا قرار می گیرد و در نهایت متناسب با معیارهای ذکر شده در کارگاه به افراد منتخب در کارگاه گواهی Letter of Acknowledgment  از طرف پروفسور کرمونا ارائه می‌شود. این گواهی می‌تواند در آینده شغلی و یا تحصیلی شرکت‌کنندگان استفاده شود.

۶. ایده برتر برای سایت واقعی طراحی در کارگاه های طراحی به کارفرمای پروژه ارائه و فازهای نهایی طراحی به تیم منتخب طراحی واگذار می‌شود. کارفرما از ایده برتر جهت نهایی کردن طرح، حمایت مالی را در قالب قرارداد ارائه می‌کند. 

علاقه‌مندان به حضور در این دوره می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس www.iedi.ir/carmona مراجعه نموده و فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

از این رو، میزبانی شهر تهران برای چنین رویداد ارزشمندی، فرصتی ویژه برای جامعه شهرسازی، طراحی شهری، معماری و معماری منظر می باشد تا به واسطه آن در حوزه‌های مدیریت‌شهری، خلق مکان‌های عمومی و فضاهای شهری با کیفیت، دانش و تجربه عملی خود را ارتقا ببخشند. این برنامه در حقیقت چکیده تجربیات چندین ساله پروفسور کرمونا به همراه اساتید برجسته ایرانی در حوزه شهرسازی و معماری و همچنین رویکردهای متاخر در حوزه فضاهای شهری  و مکان‌های‌عمومی و راهبردهای مدیریتی در عملیاتی کردن آنها است؛ که تلاش دارد ضمن نقد و بررسی پارادایم های مترقی در حوزه کیفیت فضاهای عمومی و نیز روش های مدیریتی آن و هماهنگی با ارگان های مسئول، بتواند در پایان الگویی مترقی را برای بهسازی شهر تهران، شهرهای جدید و سایر شهرهای کشور ترسیم نماید. "/

 

نظر شما