شناسهٔ خبر: 33886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد

افتتاح ۳۲ کیلومتر پروژه بزرگ‌راهی استان اصفهان در دهه فجر/ ضرورت اختصاص اعتبار برای چهارخطه شدن محورهای استان

حجت اله  غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح در مجموع ۳۲ کیلومتر از دو محور بزرگ‌راهی در دست ساخت این استان در دهه فجر خبر داد.

حجت الله غلامی، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: دهه فجر ۲۴ کیلومتر از قطعه سوم محور اصفهان-اردستان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. طول کلی این محور ۸۵ کیلومتر است.

غلامی با بیان اینکه محور مبارکه-بروجن به طول ۴۰ کیلومتر از پروژه‌های در دست ساخت استان اصفهان است، افزود: دهه فجر هشت کیلومتر از قطعه یک این محور به طول هشت کیلومتر با اعتبار شش میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان همچنین گفت: دهه فجر ۳۰ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان با صرف اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها طول بزرگراه‌های استان به ۱۶۰۰ کیلومتر و طول راه‌های روستایی نیز به ۵۶۰۰ کیلومتر می‌رسد که برای تامین نیاز اهالی استان باید ۳۸۰ کیلومتر بزرگراه جدید دراستان به بهره‌برداری برسد.

غلامی گفت: اکنون چهار شهرستان خور و بیابانک، خوانسار، چادگان و گلپایگان به مرکز استان متصل نیستند و لازم است برای چهارخطه شدن محورهای این شهرستان‌ها اقدام شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین خبر داد: دهه فجر تقاطع غیر همسطح هاشم‌آباد با صرف ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار و نیز تقاطع غیرهمسطح نهضت‌آباد با صرف پنج میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما