شناسهٔ خبر: 33887 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شجاعی خبرداد:

آخرین وضعیت توسعه فرودگاه سمنان/ تطویل باند‌فرودگاه با تخصیص اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی

فرودگاه سمنان مدیرفرودگاه سمنان با اشاره به بازدید اخیر استاندار از فرودگاه این شهر،گفت: استاندار سمنان ضمن بازدید میدانی خود از پروژه‌های عمرانی این فرودگاه، دستور تطویل باند و تامین اعتبار مالی مورد نیاز آن را داد تا به سرعت در این فرودگاه امکان نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین شجاعی عنوان کرد: باندفرودگاه سمنان ۲۸۰۰ متر طول دارد که با مشارکت شرکت فرودگاه‌ها، استانداری و شورای شهر و صرف اعتباری حدود ۱۴.۵ میلیارد تومان در حال بهسازی است.

وی ادامه داد: استاندار سمنان روز پنجشنبه(۷ بهمن‌ماه امسال) از فرودگاه سمنان بازدید کرد تا میزان پیشرفت کار را مشاهد کرده و اگر موانعی بر سر راه‌ آن است را برطرف کند. اکنون پروژه بهسازی و نوسازی سطوح پروازی فرودگاه سمنان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما شرایط جوی مانع ریختن آخرین لایه آسفالت بر روی باند شده است.

به گفته مدیر فرودگاه سمنان، بهسازی باند ۲۸۰۰ متری این فرودگاه تا پایان امسال تمام می‌شود. همچنین فرآیند تطویل آن تا ۳۳۰۰ متر به زودی آغاز می‌شود که تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: تطویل باند به دستور استاندار با تخصیص اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی انجام خواهد شد تا امکان نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس جدید فراهم شود.

شجاعی در پاسخ به این سوال که «آیا استاندار برای برقراری و از سرگیری پروازهای فرودگاه سمنان تمهیداتی اندیشیده است؟» گفت: استاندار درصدد است تا ایرلاینی در استان ایجاد‌کند. همچنین برای برقراری پروازهای این فرودگاه با برخی ایرلاین‌ها مذاکره کردیم اما نتیجه نهایی پس از اتمام پروژه و بازید مسئولان شرکت‌های هواپیمایی از سطوح پروازی این فرودگاه مشخص می‌شود.

وی به روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: همچنین همزمان با بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه، پروژه‌های گازرسانی به فرودگاه به طول ۴ کیلومتر، ساخت پست برق، افزایش قدرت برق تا ۲۵۰ کیلو وات و اجرای شبکه فیبر نوری درحال اجراست. اکنون این پروژه‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

شجاعی با بیان اینکه اقدامات جانبی و زیرساختی در این فرودگاه در راستای اجرای طرح جامع فرودگاهی است، عنوان کرد: ساخت استخر ایمنی زمینی فرودگاه سمنان با مشارکت شورای شهر به پایان رسیده است. این استخر ۱۲۰ مترمکعب برابر با ۱۲۰ هزار لیتر حجم دارد. همچنین فرماندار این منطقه یک حلقه چاه آب را به نام شرکت فرودگاه‌‌ها واگذار کرده است تا این فرودگاه بتواند منابع آبی مورد نیاز خود را تامین کند.

نظر شما