شناسهٔ خبر: 33898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی برای مرمت سقف و کاروان‌سراهای بازار جهرم

هوشنگ عشایری عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از آمادگی شرکت عمران وبهسازی برای مرمت سقف و بهسازی کف بازار سرپوشیده جهرم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، باتوجه به مراجعه بازاريان به منظور پيگيری موضوع به فرمانداری ويژه جهرم و بازديد به عمل آمده از بازار سرپوشيده از وضعيت موجود جلسه‌ای با حضور رئيس کمیسيون عمران و نماينده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، مدير عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ايران، معاون مدير کل راه و شهرسازی فارس همچنین شهردار، رئيس شورای اسلامی شهر جهرم و مسئول ميراث فرهنگی تشکیل شد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: قرار بر این شد ستاد بازآفرینی پایداری شهری به ریاست فرماندار جهرم در هفته آینده تشکیل و مصوبات آن برای اجرا و پیگیری به تهران ارسال شود تا شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نسبت به مرمت سقف و بهسازی کف بازار سرپوشیده جهرم و همچنین کاروان‌سراهای بازار جهرم در صورت همکاری مالکین اقدام لازم را انجام دهد.

همچنین هوشنگ عشایری، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از آمادگی شرکت عمران وبهسازی برای مرمت سقف و بهسازی کف بازار سرپوشیده جهرم خبرداد و بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های نماینده و فرماندار ویژه شهرستان جهرم در خصوص وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده جهرم به‌خصوص بازار سرپوشیده این شهر که قدمتی تاریخی دارد و محل کسب و کار مردم نیز هست به جهرم سفر کرده‌ایم.

وی درباره مرمت سقف و دفع آب‌های سطی در مجموعه بازار سرپوشیده جهرم گفت: با حضور در بازار جهرم مشاهده کردیم که وضعیت سقف این مکان بعد از هر بارندگی بسیار خطرناک است و همچنین آب‌های سطی قابلیت دفع را ندارد و درکنار این موارد برق این مجموعه نیز دچار مشکلاتی است.

عشایری افزود: قراربر این شد ستاد بازآفرینی پایدار شهری به ریاست فرماندار جهرم در هفته آینده تشکیل و مصوبات آن برای اجرا و پیگیری به تهران ارسال شود تا شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نسبت به مرمت سقف و بهسازی کف بازارسرپوشیده جهرم و همچنین کاروان سراهای بازار جهرم در صورت همکاری مالکین اقدام لازم را انجام دهد.

وی در پایان گفت: قطعا بیشترین کمک را برای بازسازی و بهسازی این اثر تاریخی جهرم خواهیم داشت و در خصوص دیگر بافتهای فرسوده جهرم نیز با هماهنگی شهرداری جهرم ورود پیدا می‌کنیم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

عشایری خاطر نشان کرد: در اين جلسه و برابر تفاهم نامه منعقده مقرر شد سقف و كف بازار را شركت عمران و بهسازی شهری ايران مرمت کندو درمورد كاروانسرای بازار نيز اقدام لازم انجام دهیم.

همچنین  فرماندار ويژه جهرم تصریح کرد:  به منظور دفع آب‌های سطحی مقرر شد شهرداری مطالعات لازم را انجام دهد و شركت عمران و بهسازی شهری مساعدت کند.

به دنبال بارندگی اخير و به علت فرسودگی، سقف بازار سرپوشيده که سال‌های گذشته تعميرشده بود، فرو ريخته و تخريب شده است.

بازار جهرم که مربوط به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجار است در سال ۱۳۵۲ با شماره ۹۵۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

نظر شما