شناسهٔ خبر: 34023 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با ارسال نامه اعلام شد؛

توضيحات آخوندی به لاريجانی درباره عدم حضور در كميسيون عمران/ دعوتی از كمیسیون عمران مجلس برای حضور دريافت نكردم

عباس آخوندی امضا وزير راه و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به دفتر رئيس مجلس شورای اسلامی، دلايل عدم حضور خود در كميسيون عمران مجلس و جلسه با استيضاح‌كنندگان را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بخشی از نامه دكتر آخوندی آمده است: همانطور كه مستحضر هستید مطابق ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، كمیسیون باید از استیضاح‌كنندگان و وزیر مربوط برای رسیدگی به استیضاح دعوت بعمل آورد كه به هر دلیل این اقدام صورت نگرفته بود.

متن كامل نامه دكتر آخوندی به دكتر لاریجانی به شرح زیر است:

جناب آقای دكتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند كه روز گذشته (۱۳۹۵/۱۱/۱۰) موضوع استیضاح اینجانب در دستور كار كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار داشت. اینجانب موفق به حضور نشدم. در ضمن جهت مزید استحضار، هیچ دعوتی نیز از سوی كمیسیون برای حضور در جلسه دریافت نكرده بودم.

مستحضر هستید كه مطابق ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، كمیسیون باید از استیضاح‌كنندگان و وزیر مربوط برای رسیدگی به موارد استیضاح دعوت بعمل آورد كه به هر دلیل این اقدام صورت نگرفته بود.

ریاست محترم و اعضای محترم كمیسیون مستحضرند كه اینجانب مقید به حضور در كمیسیون هستم و تاكنون هیچ دعوتی را بی‌پاسخ نگذاشته‌ام و روابط ما همواره از موضع احترام دو سویه بوده است.

در ادامه رسیدگی به استیضاح نیز چنانچه كمیسیون مطابق آیین‌نامه با دعوت قبلی از اینجانب بخواهد كه در كمیسیون حضور پیدا كنم، حتما اقدام خواهم كرد و آمادگی پاسخ به سوالات و ابهامات سوال‌كنندگان و استیضاح‌كنندگان محترم را دارم.

مراتب جهت صدور دستور مقتضی ایفاد گردید.

با سپاس

عباس آخوندی

وزیر راه و شهرسازی‌

نظر شما