شناسهٔ خبر: 34041 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

آمادگی مرکز تحقیقات برای تهیه ضوابط ایمنی ساختمان‌ها در برابر آتش/ تهیه ضوابط و اسناد بلندمرتبه‌سازی‌های پایتخت

محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی برای تهیه ضوابط ایمنی ساختمان‌ها در برابر آتش، گفت: مرکز برای جانمایی بلندمرتبه‌سازی‌های پایتخت اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بیستمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و در دستور فوق‌العاده که به بررسی ابعاد حادثه پلاسکو از نظر فنی و مهندسی اختصاص داشت، گفت: تنها آزمایشگاه آتش در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وجود دارد که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی امکانات اولیه‌ای دارد و طی سال‌ها به روز نشده است. اما به رغم همه محدودیت‌ها مرکز تحقیقات، آمادگی دارد تا ضوابط و مقررات مربوط به ایمنی درباره آتش را در مرکز دنبال کند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در جریان شناسایی گسل‌های زلزله در تهران و چندین کلانشهر مسئولیت شناسایی از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری به مرکز تحقیقات محول شد تا کار را پیش ببرد که این موضوع در برخی شهرها به سرانجام رسید و برای سایر شهرها در مرکز تحقیقات در حال پیگیری است. برای چندین کلانشهر همچون تهران به جمع‌بندی رسیدیم و گزارش آن نیز به شورای‌عالی ارایه شد.  

شکرچی‌زاده افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مسئولیت جدی در حوزه آتش دارد و در صدد هستیم تا دستورالعملی تدوین کنیم برای این موضوع که چگونه ساختمان‌های موجود را بتوانیم حفظ کنیم و ایمنی در ساختمان‌های موجود را به حداکثر ظرفیت برسانیم.

رئیس مرکز تحقیقات گفت: خوشبختانه در حال حاضر از نظر تولید مصالح ساختمانی داخلی، وضع خوب است و مصالح ساختمانی مناسب در دسترس است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح، ایمنی در ساختمان‌های موجود را به حد قابل قبولی رساند و برای ساختمان‌های جدیدی که در دست احداث است ویرایش جدید می‌تواند اقدامی موثر باشد.

شکرچی‌زاده تصریح کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای جانمایی بلندمرتبه‌سازی‌های پایتخت اعلام آمادگی می‌کند تا اینکار را با ضوابط ایمنی، بررسی زلزله و سایر مباحث شهری و شهرسازی و معماری تهیه کند. /

نظر شما