شناسهٔ خبر: 34056 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه همت-کرج عنوان کرد:

نیاز به تخصیص ۱۰۰ درصدی برای تکمیل آزادراه همت-کرج و رفع گره ترافیکی تهران

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه همت- کرج با بیان اینکه « برای آزادسازی قسمت‌های باقیمانده مسیر و هزینه‌های عملیات اجرایی تخصیص۱۰۰ درصد پروژه مورد نیاز است» گفت:‌ با تکمیل این آزادراه گره ترافیک پایتخت در سفر به شمال و شمال غرب کشور گشایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خامیطی بازدید از آزادراه همت- کرج بازدید کرد و در خصوص آخرین وضعیت این پروژه اظهار داشت: هم اکنون قطعه دوم این پروژه از محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نما با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی در مرحله تکمیل اجرای آسفالت و باقیمانده ابنیه فنی است و عملیات اجرایی در قطعه سوم این آزادراه  نیز در مرحله عملیات خاکی با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۲ درصد در حال اجرا است.

وی افزود: ‌قطعه اول آزادراه حدفاصل انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول ۵ کیلومتر تکمیل و با اتصال به آزادراه تهران- کرج در حال بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی به پروژه خبر داد و گفت:  این مبلغ از کل اعتبار مصوب ۷۰۰ میلیارد ریالی قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور تاکنون تخصیص یافته است و از ردیف بودجه سال ۱۳۹۵ نیز تاکنون به پروژه مبلغی تخصیص داده نشده است و به منظور آزادسازی قسمت‌های باقیمانده مسیر و هزینه‌های عملیات اجرایی تخصیص۱۰۰ درصد پروژه مورد نیاز است.

خادمی تکمیل آزادراه همت- کرج را موجب گشایش گره ترافیکی سفر از تهران به سمت شمال و شمال غرب کشور دانست و عنوان کرد: این آزادراه موجب تکمیل کریدور بین‌المللی شرق به غرب، کاهش بار ترافیکی درون شهر کرج با اتصال محور به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت می‌شود و تسهیل دسترسی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران از محور جدید را فراهم می‌کند.

نظر شما