شناسهٔ خبر: 34132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه امسال؛

بیش از ۴۹۰ هزار سفر در استان همدان انجام شده است

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۴۹۵ هزار و ۲۷۶ سفر در طی ۱۰ ماهه امسال در استان همدان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۵۴۶ هزار و ۴۰۹ سفر در سال گذشته انجام شده است، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۹۵ هزار و ۲۷۶ سفر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تردد با وسایل نقلیه شخصی، خریدهای اینترنتی و ... از جمله علت کاهش سفرهای انجام شده با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان است.

وی از جابه‌جایی ۵ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۱۷۱ مسافر در ۱۰ ماهه اخیر در استان خبر داد و تصریح کرد: این در حالی ست که در سال گذشته ۶ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۶۴ مسافر در استان جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر استان همدان دارای ۷۸۴ سواری کرایه،۳۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۳۵ دستگاه مینی‌بوس فعالیت می‌کنند.

رودباری میانگین عمر اتوبوس را ۱۱ سال خواند و بیان کرد: همچنین میانگین عمر ناوگان سواری کرایه در استان ۱۰ سال و ناوگان مینی‌بوس ۲۹ سال است.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان نیز گفت: مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده استان می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی ویژه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اقدام کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط جهت استفاده بهینه از فرصت ایجاد شده اقدام کنند، عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح ایمنی در مسافرت با وسایل نقلیه عمومی است.

رودباری با اشاره به اینکه از سال ۸۱ طرح نوسازی اتوبوس‌های برون‌شهری انجام شد، تصریح کرد: ۱۹ طرح محدودیت تردد برای اجرای این قانون انجام شد تا رانندگان و مالکان اقدام به نوسازی ناوگان خود کنند.

نظر شما