شناسهٔ خبر: 34157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

بهره‌برداری از ۲۵ پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی به مناسبت دهه فجر

داریوش نصر مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از افتتاح و بهره‌برداری از ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی؛ داریوش نصر به همراه تعدادی از مدیران شورای حمل و نقل استان به منظور تشریح برنامه‌های افتتاحی دهه فجر در جمع خبرنگاران ضمن تبریك فرا رسیدن ایام مبارك دهه فجر اظهارداشت: به مناسبت دهه مبارك فجر ۲۵ پروژه اعم از بزرگراه، راه اصلی و روستایی و ساختمان‌های اداری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مراحل نهایی پروژه راه‌آهن مراغه - ارومیه تصریح كرد: خط راه‌آهن مهاباد به نقده و ایستگاه نقده با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

نصر گفت: ریل‌گذاری از سمت نقده به ارومیه نیز آغاز شده  و با توجه به عنایت مقامات ارشد كشوری و وزارت راه و شهرسازی در خصوص تامین اعتباری این پروژه اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد سوت قطار در بهار سال آینده در ارومیه شنیده خواهد شد.

رئیس شورای حمل و نقل آذربایجان غربی با اشاره به تعامل و هماهنگی موجود در بین نمایندگان مردم استان در مجلس و اهتمام استاندار آذربایجان غربی در راستای سرعت بخشی به روند توسعه استان افزود: ۴۰ كیلومتر از آزاد راه ارومیه به تبریز در روزهای آینده به بهره برداری می رسد تا شاخص بهره مندی استان از آزاد راه ارتقا یابد.

داریوش نصر توجه به نظم مالی و اداری را از جمله دستاوردهای یكسال اخیر راه و شهرسازی آذربایجان غربی برشمرد و گفت: یكی از اتفاقات خوبی كه با توجه و عنایت وزارت راه و شهرسازی و استانداری آذربایجان غربی صوت گرفت جذب ۱۲۰ میلیارد تومان از خزانه اسلامی به منظور پرداخت مطالبات پیمانكاران بود.

وی ادامه داد: با جذب ۱۲۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی توانستیم بخش مهمی از مطالبات پیمانكاران را پرداخت كنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینكه علیرغم كمبود اعتبار و منابع مالی پروژه های افتتاحی در دهه فجر به نسبت دو سال قبل از رشد برخودار است افزود: برای جبران عقب ماندگی های استان در حوزه زیرساختهای حمل و نقل اعتبار وی‍ژه نیاز است.

مدیركل راه و شهرسازی گفت: نگاهی به رتبه ۱۰ استان در شاخص طول راه‌ها و رتبه ۲۲ استان در بهره‌مندی از آزادراه و بزرگراه و نیز رتبه ۱۴ در راههای شریانی نشان می دهد كه برای جبران عقب ماندگی ها به اعتبار و زمان نیاز است، چرا كه بخاطر شرایط جغرافیایی سرد استان بخش زیادی از سال را فعالیتهای عمرانی تعطیل و نیمه تعطیل است.

نصر از مقام عالی استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در تخصیص اعتبار توزان از اعتبارات ملی که برای اولین بار در استان تحقق یافته است، قدردانی کرد.

وی، برنامه ریزی برای تسریع فعالیتهای عمرانی حوزه حمل و نقل در فصل زمستان را از جمله برنامه های راه و شهرسازی دانست و افزود: توسعه استان از مسیر حمل و نقل می گذرد و توجه به این حوزه امروز ادبیات مشترك همه مسئولان استانی اعم از نمایندگان و مدیران است.

وی در خصوص برنامه های سالجاری برای بافت فرسوده شهری نیز گفت: امسال ۱۰۲ میلیاردر یال در حوزه بافت فرسوده برنامه شروع شده و توانمندسازی بافت فرسوده را در دستور كار داریم.

نصر ادامه داد: محله های هدف را به منظور بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده در ۵ شهر استان كه از بافت فرسوده برخوردار هستند انتخاب  و سیاستهای توانمندسازی را با همكاری سایر ارگان‌ها در این مناطق پیاده می سازیم.

مدیركل راه و شهرسازی عدم تامین زیرساخت و محوطه سازی را از جمله مشكلات مسكن مهر برشمرد و گفت: با این وجود وزرات راه و شهرسازی مصمم به پایان بخشیدن به پرونده مسكن مهر است و در این راستا تا پایان امسال ۴۵۰۰ واحد مسكن مهر در استان به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص الحاق مناطق حاشیه شهر ارومیه نیز گفت: الحاق مناطقی از حاشیه شهر ارومیه در شورای عالی شهرسازی در دست بررسی است كه جلسات متعددی بررسی و در آینده نزدیك نتایج آن مشخص می شود.

 

نظر شما