شناسهٔ خبر: 34231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای اردبیل/ ۹۵ درصد راه‌های روستایی اردبیل آسفالته هستند

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای استان اردبیل پیش‌بینی شده که تا پایان امسال تحقق آن امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست با خبرنگاران همزمان با ایام‌الله دهه فجر در اردبیل اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است تا مسئولان عملکرد خود را ارائه کنند تا مردم با خدمات نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند.

وی طول راه‌ها و مسیرهای شریانی استان اردبیل را ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: بخشی از این مسیرها با مطالعه و امکان‌سنجی در حال بهره‌برداری است و ۴۵۰ کیلومتر از این مسیرها امکان‌سنجی نشده است که با تعریف پروژه و انتخاب پیمانکار تلاش می‌کنیم تا شرایط ارتقای راه اصلی، بزرگراه و آزادراه را فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: این مطالعات به ما دیکته می‌کند که چه راهی را احداث کنیم که نمونه آن پروژه سه‌راهی صحرا به سمت گرمی، بیله سوار و از مسیری دیگر به سمت مشگین شهر است که به طول ۴۵۰ کیلومتر مطالعات امکان‌سنجی آن با کمک مشاوران آغاز شده است.

حیدری بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال ساخت و توسعه این راه‌ها و ارتقای این مسیر با اخذ مجوز کمیسیون ۲۱۶ شروع شود.

وی ادامه داد: با همکاری پیمانکاران ما امسال برای اولین بار موفق شدیم اجرای آسفالت اس ام آ را در محور گردنه حیران عملیاتی کنیم که این کار در کشور بی‌نظیر و کار جدیدی محسوب می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: کار جدیدی که ما آغاز کردیم بازیافت و تثبیت با سیمان در مسیرها و محوری مختلف است که با این کار آلودگی‌های زیست‌محیطی به حداقل رسیده و امکان بهره‌برداری از مصالح بومی فراهم می‌آید که این پروژه را بعد از یک سال مطالعات امسال عملیاتی کرده به طوری که تا ۵۰ درصد کار انجام شده و نواقصات کار نیز در سال‌های آینده برطرف خواهد شد.

حیدری به تخصیص کم اعتبارات اشاره کرد و گفت: ما امسال از محل اعتباراتت ملی تاکنون موفق شدیم بیش از ۵۱ میلیارد تومان اسناد خزانه جذب کنیم تا طلب پیمانکاران پرداخت شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال رقم اختصاص یافته به استان از محل اسناد خزانه به بیش از ۶۰ میلیارد تومان برسد در حالی که کل اعتبارات مصوب ما ۹۹ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: ۱۰ برابر اعتبارات استانی ما توانسته‌ایم منابع ملی در قالب اسناد خزانه جذب کنیم به طوری که ۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از منابع دولتی و تنها ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از منابع استانی در سال جاری جذب کردیم.

حیدری با اشاره به عملکرد ساخت و توسعه در سه سال گذشته گفت: در این سه سال ۵۵۷ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان اردبیل عملیاتی شده که ۲۲ کیلومتر از این راه‌ها کار نو و جدید بوده و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت و بهسازی شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت آسفالت راه‌های روستایی نیز بیان کرد: بر اساس آمار جمعیتی تا ۹۵ درصد و بر اساس طول راه‌ها ۶۵ درصد راه‌های روستایی استان اردبیل آسفالت شده‌اند که یک شرایط مطلوبی را نشان می‌دهند.

نظر شما