شناسهٔ خبر: 34358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتمین روز از دهه فجر با حضور وزیر بهداشت انجام شد:

بهره‌برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی بندرگز در استان گلستان

بیمارستان بندرگز همزمان با هفتمین روز از ایام دهه فجر، بهره‌برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی بندرگز در استان گلستان صبح امروز با حضور دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان مجلس و شماری از مسئولان استان و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان در آیین بهره‌برداری از این پروژه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی وزارت متبوع از سال ۸۶ عملیات اجرایی این پروژه را در قالب ۶۴ تختخواب آغاز کرد اما پس از رایزنی و پیگیری مسئولان استانی و به جهت پوشش بخشی از نیازهای درمانی شهرستان بندرگز به ۹۶ تختخواب ارتقاء یافت.

به گفته وی، این بیمارستان در عرصه‌ای به متراژ ۲۷ هزار مترمربع و زیربنای ۸۹۸۰ مترمربع در حاشیه میدان بندرگز ساخته شده است.

مبارک قدم اظهار کرد: برای این پروژه ۲۹۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی راه و شهرسازی هزینه شده و جهت تجهیز و شروع خدمات درمانی به مردم شریف منطقه، به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با ابراز خرسندی از اینکه با تجهیز کامل این بیمارستان به‌زودی مردم غرب استان از مزایای خدمات درمانی به روز و مجهز بهره‌مند خواهند شد، گفت: این بیمارستان دارای بخش‌های بستری داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و مراقبت‌های ویژه ICU, CCU, NICU با گنجایش ۱۰۷ تخت بیمارستانی است.

وی از دیگر امکانات این بیمارستان را، بخش خدمات مراقبتی بیماران و فضاهای اورژانس، درمانگاه تخصصی، فیزیوتراپی، جراحی زنان و زایمان، داروخانه، بخش خدمات درمانی، مجموعه رادیولوژی و آزمایشگاه بیان کرد.

مبارک قدم اظهار کرد: در حوزه خدمات تشخیصی و مجموعه اداری و پشتیبانی نیز، این بیمارستان دارای دفاتر اداری و رستوران، آشپزخانه و غیره است.

نظر شما