شناسهٔ خبر: 34390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد

احداث شش محور در زنجان برای اتصال به ۶ استان/ پرونده مسکن مهر زنجان تا پایان امسال بسته می‌شود

کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از احداث ۶ محور در این استان برای اتصال به شش استان دیگر خبر داد و گفت: احداث این محورها نیازمند اعتباری حدود هزار و سیصد میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کلیم اله وثوقی در مراسم افتتاح پروژه توسعه ایستگاه راه‌آهن زنجان و آغاز عملیات دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین با اشاره به ظرفیت راه‌های استان زنجان گفت: هم اکنون ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰ کیلومتر راه روستایی مجموعا به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در استان موجود است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر وضعیت بزرگراهی با کمبود مواجه است، افزود: هم اکنون ۳۶۰ کیلومتر توسعه بزرگراهی و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در قالب شش محور برای ارتباط با ۶استان تعریف شده است.

وثوقی با اشاره به بزرگراه‌های در دست احداث بیان داشت: بزرگراه‌های زنجان- بیجار، خدابنده- همدان، زنجان- قزوین، زنجان- تخت‌سلیمان، زنجان- منجیل و زنجان- کلور در دست احداث است که حدود هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان هم چنین به پروژه‌های مسکن مهر این استان اشاره کرد و گفت: از ابتدا حدود ۳۲ هزار واحد مسکن مهر در این استان تعریف شده بود که تاکنون ۲۹ هزار و ۷۲۲ واحد به مردم تحویل داده شده است و هزار و ۴۱ واحد نیز آماده افتتاح است و قبل از عید نوروز آماده تحویل خواهد شد. از این رو به احتمال قوی اولین پرونده مسکن مهر کشور در استان زنجان بسته می‌شود.

نظر شما