شناسهٔ خبر: 34454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین روز از ایام دهه مبارکه فجر با حضور استاندار همدان:

افتتاح پنجمین پل عابر پیاده در محورهای برون‌شهری استان همدان

بازدید استاندار همدان در مراسم افتتاح پنجمین پل عابر پیاده در محورهای استان اظهار کرد: پروژه احداث پل عابر پیاده توسط راهداری استان به لحاظ حفظ جان عابرین و استفاده‌کنندگان بسیار ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در طی همه مناسبت‌ها پروژه‌های افتتاحی داشته و ما همیشه شاهد تلاش و همت مدیرکل راهداری و همکارانشان هستیم.

وی ضمن اظهار خشنودی از تلاش گران این عرصه افزود: همت شما در ساخت این پل مخصوصاً در کمترین زمان و در اسرع وقت جای سپاسگزاری دارد و امیدوارم بتوانید در طول سال هم در عملیات اجرایی و هم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها موفق باشید.

استاندار همدان با اشاره به بارش برف و کولاک روزهای گذشته افزود: ما شاهد همه زحمات راهداران و تلاش گران هستیم که در هفته گذشته راهداران با در حضور در جاده‌ها و اقدامات به‌جا تردد ایمنی را برقرار کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز طی ارائه گزارشی به استاندار بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ۱۱ پروژه بهره‌برداری و شروع یک پروژه افتتاحی را در ایام ا...دهه فجر اجرایی خواهد نمود.

محمد رودباری افزود: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن از سوی سازمان راهداری و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی تأمین شده است.

 رودباری خطاب به استاندار همدان اظهار کرد: بنا بر دستور و تأکید جنابعالی مبنی بر رفع نقاط پرحادثه؛ عملیات اجرایی رفع ۷۰ نقطه پرحادثه شروع شده و برای همین منظور از سوی سازمان راهداری ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که ۵۰۰ میلیون تومان آن به حساب استان واریز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای استان افزود: ساخت این پل بر اساس اعلام نیاز مردم خوب شهرستان کبودرآهنگ و ساکنین پایگاه نوژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

رودباری افزود: در راستای ارتقاء ایمنی در ترددهای جاده‌ای و افزایش ایمنی عابران ساکن در مناطق حاشیه راه‌ها؛ علاوه بر ساخت پل‌ها، ایمن‌سازی جاده‌ها با نصب علائم هشداردهنده، اصلاح پیچ‌ها، نصب گاردریل، عریض نمودن جاده‌ها اجرای طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها هم به صورت فیزیکی و هم آموزش عبور و مرور دانش آموزان از عرض جاده‌های برون‌شهری و طرح‌های مختلف دیگری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از سوانح جاده‌ای، طرح‌های موصوف به طرح‌های پنج‌گانه نیز در زمینه عبور ایمن؛ عابر پیاده, موتورسواران, ارتقاء ایمنی سرنشینان وسایل نقلیه, ادوات کشاورزی و وانت‌بارها اجرا می‌شود.

وی در خصوص مشخصات این پل گفت: طول عرشه این پل ۶۰ متر و ارتفاع پل از سطح سواره‌رو ۶ متر است و پنجمین پل عابر پیاده ساخته و نصب شده توسط این اداره کل در جاده‌های برون‌شهری استان است.

نظر شما