شناسهٔ خبر: 34484 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

رفع مشکل معارضان کنارگذر بوکان با تزریق منابع اعتباری جدید/ ساخت آزادراه تبریز-مرند-بازرگان در دستور کار قرار دارد

بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از رفع مشکل معارضان کنارگذر بوکان با تزریق منابع اعتباری جدید خبر داد و ضمن بازدید از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان گفت: با توجه به اهمیت این طرح، شرکت ساخت به‌طورجدی، مراحل ساخت این آزادراه را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی در بازدید از کنارگذر بوکان جهت تسریع در روند اجرایی پروژه نسبت به مشکل رفع معارضین و تملک اراضی پروژه دستورات لازم را صادر و اظهار امیدواری کرد تا با تزریق منابع جدید به پروژه این مشکل به زودی رفع شود.

وی در جریان بازدید از روند احداث باند دوم بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه از قطعه میاندوآب- بوکان بازدید کرد و گفت:‌ این قطعه به طول ۵۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی در حال انجام است که ۱۸ کیلومتر آن در حد دولایه آسفالت تکمیل شده و زیر بار ترافیک رفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی این بزرگراه را بخش مهمی از کریدور غرب کشور دانست و افزود:‌ این محور از لحاظ ترافیک ترانزیتی و اتصال شمال به جنوب کریدور غرب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و  موجب رونق تجارت و گردشگری برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه می‌شود.

وی افزود:‌ این محور از شهر میاندوآب در استان آذربایجان غربی شروع و با عبور از استان ‌کردستان در نهایت به استان کرمانشاه متصل می‌شود.

خادمی  در این بازدید همچنین از روند احداث کنارگذر بوکان بازدید کرد و خاطرنشان ساخت: جهت تسریع در روند اجرایی پروژه نسبت به مشکل رفع معارضین و تملک اراضی پروژه رسیدگی شده است و با تزریق منابع جدید به پروژه این مشکل به‌زودی رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه طول این کنارگذر را ۱۵ کیلومتر عنوان و افزود:‌ پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به اهمیت نهایی شدن طرح ساخت آزادراه تبریز – مرند- مرز بازرگان را به دلیل قرار گرفتن در نقطه بسیار مهم در همسایگی با کشورهای مهم منطقه مهم‌ترین مرز جاده‌ای کشور دانست.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بازدید از محل ساخت پروژه بزرگ آزادراه تبریز- مرند-بازرگان در جریان آخرین مراحل کار این پروژه مهم قرار گرفت و گفت: آزادراه تبریز- مرند-بازرگان در حمل‌ونقل بین‌المللی اهمیت بسیار بالایی دارد و با توجه به همسایگی این پروژه با سه کشور آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌توان انتظار داشت این آزادراه در مسیر ترانزیت حمل‌ونقل آسیای شرقی و مرکزی به اروپا و بالعکس نقش بسیار مهمی ایفا کند از این‌رو پایانه مرزی بازرگان به‌عنوان مهم‌ترین پایانه جاده‌ای کشور تعریف می‌شود.

خادمی درباره‌ جزییات طرح آزادراه تبریز-مرند-بازرگان نیز اظهار کرد: این طرح به طول ۲۵۳ کیلومتر، عرض حدود ۳۳ متر و سه باند رفت و سه باند برگشت طراحی‌شده که با افتتاح نهایی می‌تواند بخش قابل‌توجهی از بار ترافیکی این منطقه را مدیریت کند.

وی بابیان این‌که این آزادراه بخشی از طرح بزرگ آزادراه تهران–بازرگان به‌حساب می‌آید، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه کوتاه‌ترین مسیر اتصال پایتخت به مرز بازرگان زیر بار ترافیک خواهد رفت و از این‌رو شرکت ساخت به‌طورجدی پیگیری مراحل ساخت این طرح را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور احداث بخشی از آزادراه سراسری کریدور بین‌المللی شرق – غرب و شبکه بزرگراهی آسیا، کاهش مصرف سوخت، تکمیل شبکه ترانزیتی کشور و اتصال آن به مرز کشور ترکیه و کشورهای اروپایی، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را ازجمله اهداف احداث این آزادراه عنوان کرد.

گفتنی است، سید حسین میر شفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل پیش‌تر به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از قرار گرفتن این آزادراه در مرحله مذاکره برای عقد قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذاران داخلی خبر داده و دراین‌باره گفته بود که روند مذاکرات حاکی از شرایط به‌مراتب بهتر از قرارداد با شرکت ترکیه‌ای است و علاوه بر این باعث اشتغال‌زایی داخلی نیز خواهد شد.

نظر شما