شناسهٔ خبر: 34504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نهمین روز دهه فجر انجام شد:

۲ افتتاح و ۱ کلنگ‌زنی در مینودشت استان گلستان با حضور استاندار/ بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۲ واحد مسکن مهر و ۶ پروژه راه‌سازی در علی‌آباد

راه روستایی سرپرست اداره راه و شهرسازی مینودشت گلستان گفت: همزمان با نهمین روز از ایام دهه فجر، بهره‌برداری از ۲ پروژه مسکن مهر و عملیات زیرسازی برای آسفالت راه روستایی یکه سور- ترسه و نرسه در شهرستان آغاز شد، این در حالیست که رئیس اداره راه و شهرسازی علی‌آباد کتول از افتتاح و واگذاری ۱۲ واحد مسکن مهر و بهره‌برداری ۲ پروژه و کلنگ‌زنی ۴ پروژه در حوزه راه‌های روستایی شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، آنه محمد قرنجیک سرپرست اداره راه و شهرسازی مینودشت در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل افزود: در قالب ۲ پروژه مسکن مهر، ۴ واحد مسکونی خودمالک و ۱۲ واحد مسکونی تعاونی و دولتی به متقاضیان واگذار شد که با هزینه ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل سهم آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی ساخته شدند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های راه و شهرسازی به طور متمرکز و همزمان با دیگر پروژه‌های عمرانی مینودشت در محل دانشگاه آزاد این شهرستان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد، ادامه داد: اعتباری هم که برای زیرسازی و بیس و آسفالت راه روستایی یکه سور- ترسه و نرسه برآورد شده ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

شهرستان مینودشت تا گرگان مرکز گلستان ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

این شهرستان بیش از ۲۵۵ کیلومتر راه دارد که حدود ۲۲۷ کیلومتر آن روستایی است.

همچنین اسماعیل گرزین رئیس اداره راه و شهرسازی علی‌آباد کتول در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل افزود: ۱۲ واحد واگذار شده در بخش مسکن مهر مربوط به واحدهای خودمالکی بوده که ۸۷۰ میلیون ریال از محل سهم آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی هزینه شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های راه و شهرسازی به طور متمرکز با سایر پروژه‌های عمرانی علی‌آباد در محل رستوران نقش‌جهان فاضل‌آباد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد، گفت: پل نرسو با صرف هزینه ۸۲۰ میلیون ریال و دیوار سنگی ملاتی محور محمدآباد- سیاه مرزکوه با صرف هزینه دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جزو پروژه‌هایی بودند که در این روز به بهره‌برداری رسیدند.

گرزین همچنین، شروع عملیات زیرسازی و بیس و آسفالت راه‌های روستایی چلی بالا و پایین، طاویر، انتهای سیاه مرزکوه و وسی سر را به‌عنوان پروژه‌های دیگری یاد کرد که در این روز کلنگ‌زنی شد.

وی، اعتبار برآورد شده برای اجرای آن‌ها را ۲۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بیان کرد.

شهرستان علی‌آباد کتول در شرق گرگان مرکز گلستان واقع است و ۳۴۶ کیلومتر از راه‌های استان تحت پوشش استحفاظی دارد که حدود ۲۲۵ کیلومتر آن روستایی است.

نظر شما