شناسهٔ خبر: 34506 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تابش خبر داد؛

ضرورت بهسازی ۷۶ هزار هکتار بافت ناکارآمدشهری/ صدور و تحویل ۱۴۸ هزار جلد سند مالکیت روستایی در دهه فجر ۹۵

تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که نیازمند بهسازی هستند، گفت: ۱۴۸ هزار جلد سند مالکیت روستایی در سال جاری صادر و در دهه فجر به صاحبان آنان تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است، اظهار داشت: بسیاری از اختلافات ملکی در برخی روستاها با سنددار شدن رفع می‌شود و روستائیان با این سند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی بیان کرد: پنج هزار و ۲۷۰ واحد مسکن مهر همزمان با دهه مبارک فجر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در حال بهره برداری است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ۴۷۷ طرح هادی روستایی در سراسر کشور با اعتبار یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در حال افتتاح است.

تابش گفت: همچنین ۱۶ هزار و ۱۰۵ واحد روستایی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سراسر کشور به مناسبت دهه مبارک فجر در حال افتتاح است. ۲۲ میلیون متر مربع از معابر روستاهای کشور از سال ۹۴ تاکنون از محل قیر رایگان آسفالت شده است.

وی اظهار داشت: ۲۰۰ هزار تن قیر از وزارت نفت، به ‌منظور کاهش هزینه‌ها و منابع دولتی در بخش عمران روستایی سال جاری برای آسفالت معابر روستایی کمک گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ایرنا گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن قیر رایگان به بهسازی معابر و اجرای طرح‌های هادی روستایی کشور اختصاص داده شد. ۱۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان همزمان با دهه فجر با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است، شهر ۱۰۷ هزارنفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

ضرورت ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری/ بازسازی ۵۰۰ واحد مسکونی در بافت ناکارآمد گچساران

همچنین، علیرضا تابش در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده گچساران افزود: احیای و بهسازی بافتهای فرسوده در سطح کشوریک اقدام تحسین برانگیز از سوی دولت است.

وی بیان کرد: ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد. از این میزان بافت فرسوده درکشور، یک‌هزار هکتار ان با بیش از ۱۰۰ هزار نفرجمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

تابش عنوان کرد: ۲۰ میلیون نفر از مردم کشورمان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند. در سالجاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی و بهسازی معابر روستاهای کشور تصویب شده است.

نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس در این نشست خاطر نشان کرد: سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده گچساران در آنده بازسازی خواهد شد.

ایسنا از قول تاجگردون نوشت: در حال حاضر ۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران در حال بازسازی است.

وی افزود: ۱۳۰۰ خانوار ساکن در بافت فرسوده گچساران جهت بازسازی منازل خود مجوز طراحی را دریافت کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه اضافه کرد: در زمان خدمت دولت تدبیر و امید تحول چشمگیری برای توسعه مناطق محروم به ویژه روستاها انجام شده است.

پژمان نیک‌اقبال گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای کهگیلویه وبویراحمد از محل قیر رایگان آسفالت شدند. /

نظر شما