شناسهٔ خبر: 34515 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر علمی چهارمین همایش فن آوری نوین توسعه صنعت ساختمان؛

پاسخ به ۴ بحرانِ انرژی، آب، آلودگی‌هوا و گرمایش‌زمین در چهارمین دوره همایش/ ایجاد شرایطی برای حضور فعال بخش خصوصی/ اتصال بخش‌های صنعت و حرفه‌مندان به مراکز علمی/ حضور ۶ کشور در مشهد

عرفانیان دبیر علمی چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان می‌گوید: چهارمین دوره این همایش با حضور متخصصان ایرانی و ۶ کشور دیگر در مشهد با حضور فعال بخشی خصوصی و امکان معرفی محصولات آنها با هدف پاسخ به چهار بحرانِ آب، انرژی، آلودگی هوا و گرمایش زمین، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان که پیش‌تر قرار بود به صورت ملی در خراسان‌رضوی و در شهر مشهد برگزار شود با تلاش‌های برگزارکنندگان همایش در این دوره از همایش به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد. زمان برگزاری جشنواره نیز ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری تعیین شده است.

به گفته برگزارکنندگان این دوره، نخستین‌بار است که همایشی رویکردی برگزار می‌شود. رویکردی به این معنا که چهار بحران کشور از جمله، بحران آب، بحران انرژی، بحران آلودگی‌هوا و گرمایش زمین در این همایش بررسی خواهد شد که جزو هدف‌های برگزاری نیز تعیین شده است.

ریاست چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمانی را عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برعهده دارد و این همایش به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که سیاستگذاری این همایش را مدیریت کرده است برگزار خواهد شد.

حمید عرفانیان‌جم مشاور فناوری و تشکل‌های‌حرفه‌ای معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات این همایش و اینکه این همایش در این دوره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: علت انتخاب موضوع فن‌اوری‌های‌نوین صنعت ساختمان و برگزاری چهارمین همایش، پاسخ به ۴ بحرانِ انرژی، آب، آلودگی‌هوا و گرمایش زمین بود. این چهار بهانه، بهانه‌هایی برای هدف‌گذاری همایش بود و اینکه نقش صنعت‌ساختمان در رشته‌های هفت‌گانه کاملا روشن و شفاف شود.

به گفته دبیر علمی همایش، پیش‌تر قرار بود این همایش به دلیل کمبود اعتبارات مالی به صورت ملی برگزار شود اما در نهایت با رایزنی‌های انجام شده این همایش به صورت بین‌المللی و در بخشی از استان‌های کشور به صورت مجاری برگزار می‌شود.

عرفانیان‌جم ادامه داد: در قطعنامه دور پیش، تصمیم گرفته شد که دوره بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود و ما به رغم محدودیت‌های بودجه‌ای و مالی که این همایش با آن روبه رو بود، خیلی معذوریت داشتیم اما نهایتا توانستیم اینکار را انجام دهیم و مجوز بین‌المللی این همایش را برای کارگاه‌ها و مدعوینی که هستند در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است اخذ کنیم. 

وی افزود: در این دوره مدعوین و سخنرانانی در همایش و کارگاه حضور خواهند داشت که از کشورهای اسپانیا، سوئد، کره‌جنوبی، فنلاند، مجارستان و ارمنستان آمده‌اند. موضوع همایش نیز توسعه پایدار است و بر همین مبنا ما تصمیم گرفته ایم تا توسعه پایدار را ابتدا در درون همایش مدنظر قرار دهیم. بدین‌معنا، همزمان با مشهد، همایش در ۳ یا ۴ استان کشور که استان‌های فارس، اصفهان و زنجان نهایی شده و یکی از استان‌های آذربایجان‌غربی و یا قزوین به صورت مجاری برگزار می‌شود.

دبیر علمی چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت‌ساختمان، گفت: اینکار به صورت پایلوت انجام می‌شود تا در آینده بتوانیم بحث آموزش مهندسی را برای حرفه‌مندان از این طریق آموزش بدهیم. هدف از برگزاری مجازی آزمون نیز، کاهش تولید گازهای‌گلخانه‌ای ناشی از مسافرت برای شرکت در همایش است.

عرفانیان‌جم، رسالت برگزای این همایش را پوشش اتصال بین صنعت، حرفه‌مندان و مراکز علمی عنوان کرد و افزود: دوره‌هایی که در چهارمین همایش برگزار می‌شود با هدف ارتقای دانش و فن برای شرکت‌کنندگان است. در نتیجه افراد شرکت‌کننده که از رشته های هفت‌گانه مهندسی هستند، مجوزهای ارتقا و تمدید پایه را می‌گیرند و پشتوانه تمامی این دوره‌ها، همان مباحث ۲۲ گانه است.

وی تاکید کرد: در این همایش تلاش کردیم تا بیشترین حضور بخش خصوصی را در  همایش داشته باشیم.

عرفانیان ادامه داد: این امکان را فراهم کردیم تا بخش‌های خصوصی که فن‌آوری‌های جدیدی را در صنعت ساختمان دارند، علاوه بر نمایشگاه، بتوانند کارگاه‌های آموزشی داشته باشند که تمامی کارگاه‌ها نیز موردتایید وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است. هدف این است تا در این کارگاه‌ها، علاوه بر مباحث فنی و تکنیکال، امکان معرفی محصولات بخش خصوصی نیز فراهم شود تا از این طریق، پایه توسعه صنعت در بخش خصوصی توسط حرفه مندان نیز محقق شود./

نظر شما