شناسهٔ خبر: 34532 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح قطعه سه‌راه فرعی خاش- پسکوه به طول ۳۳ کیلومتر

افتتاح قطعه ۳ راه فرعی خاش- پسکوه در استان سيستان و بلوچستان به طول ۳۳ کیلومتر افتتاح شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، دقایقی پیش قطعه سه‌راه فرعی خاش ـ پسکوه بطول ۳۳ کيلومتر با حضور مهندس هاشمی استاندار و هیئت همراه، امامان جمعه و جماعات، فرماندار، معتمدین محلی و مهندس مالکی مدیر کل راه و شهرسازی استان در شهرستان سیب و سوران افتتاح شد.

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: این پروژه به طول ۳۳ کیلومتر، عرض ۸ متر از سال ۱۳۹۰ آغاز و در دهه فجر امسال  با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: آب‌نما۴۰ دستگاه، پل دالی۷۹ دستگاه، پل لوله‌ای ۸۶ دستگاه از اهم ابنیه فنی استفاده شده در پروژه فوق‌الذکر می‌باشد.

ملكی در ادامه گفت: مقدار خاکبرداری ۳۵۰۰۰۰ متر مکعب، خاکریزی ۱۰۰۰۰۰۰ متر مکعب، زیر اساس ۸۰۰۰۰ متر مکعب و حجم آسفالت ۳۳۲۴۴ تن بوده است.

وی در پایان یادآور شد: راه زیر ساخت هر جامعه و شهر است و با افتتاح این پروژه تعداد ۲۰ پارچه آبادی و روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از این نعمت بهره خواهند برد. ان‌شاء الله که شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم و این آرزوی دیرینه مردم با همت و تلاش همه دست‌اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مخصوصاً دولت تدبیر و امید به ثمر نشست و مردم شهرستان سیب و سوران ۶۰ کیلومتر و مردم مهرستان با ۱۰۰ کیلومتر کاهش مسیر به مرکز استان نزدکتر شدند که این امر خود باعث کاهش وقت و در مصرف سوخت و استهلاک صرفه‌جویی فراوانی خواهد شد که مبارک مردم خوب انقلابی منطقه باشد.

نظر شما