شناسهٔ خبر: 34540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام كرد:

انجام بيش از ۹۸ درصد عمليات زيرسازی راه‌آهن غرب كشور/ تحقق شهرسازی ریل‌پایه و ایجاد حمل و نقل تركیبی در استان کرمانشاه/ اتصال نهایی خط‌آهن كرمانشاه به ریل عراق/ كرمانشاه در آستانه اتفاقات بزرگی قرار دارد

آخوندی درجمع وزير راه وشهرسازی از پيشرفت بيش از ۹۸ درصدی عمليات زيرسازی خط‌آهن غرب كشور خبر داد و گفت: اميد است با تكميل هرچه سريعتر اين پروژه شاهد بهره‌مندی مردم استان از سيستم حمل ونقل تركيبی در كرمانشاه باشيم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن كرمانشاه در جمع خبرنگاران این پروژه را یكی از پروژه‌های مهم و مورد حساسیت مردم استان دانست و گفت: خوشبختانه از زمانی كه مسئولیت وزارت راه وشهرسازی را برعهده گرفته‌ام روی این پروژه وقت بسیار زیادی گذاشته و پیگیر تكمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر آن بودیم.

آخوندی با اشاره به پیشرفت فیزیكی این پروژه در حدفاصل شهرستان ملایر - كرمانشاه گفت: خوشبختانه از ملایر تا ایستگاه فیروزان این پروژه تكمیل شده و تنها ۶۵ كیلومتر از آن باقی مانده است. همچنین بخش عمده‌ای از عملیات زیرسازی حدفاصل فیروزان تا كرمانشاه تا كنون به انجام رسیده و تنها تملك قطعات كوچكی در بین مسیر (باغات مردمی) باقی مانده است كه هفته گذشته اقدامات لازم برای تامین مالی این بخش نیز به پایان رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیكی عملیات زیرسازی كل پروژه را ۹۸ درصد اعلام كرد و گفت: در خصوص تامین ریلی در عملیات احداث راه‌آهن غرب كشور مشكلی نداریم چراكه تمامی ریل مورد نیاز به صورت یكجا خریداری و برای پیشبرد پروژه آماده شده است.

وی پیشرفت اجرایی عملیات احداث ساختمان ایستگاه كرمانشاه را قابل قبول اعلام كرد و گفت: هم‌اكنون ریل‌گذاری از طرف كرمانشاه آغاز شده و تاكنون ۲ كیلومتر از آن انجام شده است. از سویی دیگر ریل‌گذاری از طرف ایستگاه فیروزان نیز در حال انجام است تا پیوستگی ریلی به طور كامل بین دو ایستگاه ایجاد شود.

این مقام مسئول با تاكید براینكه كارگاه احداث ایستگاه و خط‌آهن فیروزان تا ایستگاه كرمانشاه زنده و فعال بوده و مشاور و پیمانكاران آن تمام تلاش خود را برای تحقق وعده‌های داده شده در خصوص تكمیل و بهره‌برداری از این پروژه به كار گرفته‌اند گفت: امید است با تكمیل هرچه سریع‌تر این پروژه مردم كرمانشاه بتوانند از این خدمت مهمی كه در جهت توسعه استان نقش مهمی را ایفا می‌كند بهره‌مند شوند.

آخوندی با تاكید براهمیت محل استقرار ایستگاه در استان اعلام كرد: ما همواره تلاش می‌كردیم تا ایستگاه در نزدیك‌ترین نقطه به شهر و یا در داخل شهر احداث شود كه خوشبختانه این اتفاق به وقوع پیوست. نكته بسیار مهم در این بخش فاصله كمتر از ۲ كیلومتری ایستگاه تا فرودگاه و تصمیم ما برای ایجاد ترمینال اتوبوس‌رانی در همین نزدیكی است. ما قصد داریم با این اقدام بتوانیم شاهد بهره‌مندی استان از حمل ونقل تركیبی باشیم تا افراد بتوانند به راحتی و با استفاده از هر نوع سیستم حمل ونقلی به این منطقه سفر كنند.

عضو كابینه دولت یازدهم ایجاد حمل و نقل تركیبی در استان كرمانشاه را اتفاقی بسیار بزرگ و مبارك در این حوزه دانست و گفت: با توجه به اینكه كرمانشاه یكی از شهرهای بسیار بزرگ در منطقه به شمار می‌رود قصد داریم ایده خود مبنی بر شهرسازی ریل‌پایه را در این استان محقق كنیم به همین دلیل ایستگاه راه‌آهن را در داخل محدوده شهری طراحی كردیم.

وی همچنین خاطرنشان كرد: ما باید بتوانیم با توجه به شرایط فعلی حمل ونقل حومه‌ای مناسبی را برای شهر پیش‌بینی كرده و در برنامه‌های آتی خود به آن توجه كنیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینكه خط‌آهن كرمانشاه باید تا سمت مرز خسروی و در نهایت به ریل عراق متصل شود گفت: مشكلات قراردادی قطعه‌ای كه از كرمانشاه به سمت مرز خسروی می‌رود در حال حاضر مرتفع شده و كارگاه آن فعال شده است.

آخوندی در ادامه ضمن ابراز اميدواری نسبت به اينكه همزمان با سفرهای انجام شده به اين منطقه شدت توسعه و اجرای پروژه ريلی كرمانشاه تا مرز خسروی نيز افزايش پيدا كند گفت: اتفاقات بزرگی برای كرمانشاه در حال رخ دادن است كه علاوه بر بحث ريلی به عنوان اصلی‌ترين موضوع در حوزه جاده‌ای نيز به چشم می‌خورد.

نظر شما