شناسهٔ خبر: 34542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان عنوان کرد:

تعریف هشت هزار میلیارد ریال پروژه راهسازی در کردستان

شهرام ملکی مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: تا پایان امسال هشت هزار میلیارد ریال برای حوزه استان کردستان پروژه تعریف شده و ما در این راستا و برای رسیدن به میانگین کشوری به ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که ۷۰ درصد آن را امسال از لحاظ عددی شروع کرده ایم.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان ،شهرام ملکی افزود: استراتژی ما در حوزه راه و شهرسازی این بوده که مشکلات را احصا کرده و برنامه‌ها را اعلام، موانع اجرای برنامه‌ها را مطرح و مناقصات را بگذاریم و بخش مطالبات را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر افزایش سهم اعتبارات استان در ردیف‌های ملی است گفت: امسال قرار شده که بیش از ۷۰ درصد از رقم ویژه ماده ۱۸۰ که هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است به ما اختصاص داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه به بحث راه‌آهن اشاره کردو گفت: طول راه آهن ما از تهران به همدان و از همدان به سنندج ۴۶۰ کیلومتر است و تا ورودی استان همدان حدود ۸۰ کیلومتر ریل گذاری باقی مانده است.

ملكی افزود: از همدان به سمت سنندج تا کاشی کسری نیز ۱۵۰ کیلومتر طول این مسیر شامل سه قطعه ۶۰ کیلومتری، ۵۰ کیلومتری و یک قطعه ۲۹ کیلومتر است که قطعه اول آن از همدان به سمت سنندج بوده و فعال است.

وی اظهار کرد: قطعه دوم نیز قرار است به مناقصه گذاشته و طی ۲ ماه آینده تعیین تکلیف شود و زیرسازی قطعه سوم نیز که ۲۹ کیلومتر است انجام شده و ریل‌گذاری باقی‌مانده که قرار است تا قبل از پایان سال شرکت ساخت تعیین تکلیف کرده و انتخاب پیمانکار انجام دهند.

به گفته ملكی این پروژه، امسال در پیوست قانون بودجه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که دکتر نوبخت قول دادند هزار میلیارد ریال دیگر به آن اختصاص یابد و برای سال آینده نیز قرار شد هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات توازن منطقه ای به آن اختصاص پیدا کند.

نظر شما