شناسهٔ خبر: 34575 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به کرمانشاه صورت گرفت:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از محلات تاریخی شهر کرمانشاه

بازدید وزیر راه و شهرسازی در طول سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه از دو محله تاریخی آبشوران و فیض آباد شهر کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه از بافت ناکارامد و مجموعه تاریخی- مذهبی تکیه معاون‌الملک در محله آبشوران و همچنین خانه جلیلی در محله فیض‌آباد بازدید کرد.

محله فیض آباد در سنوات گذشته به عنوان پایلوت پروژه‌های بازآفرینی که دولت مداخله مستقیمی در اجرای آن داشته باه شمار رفته و در حال حاضر دو معبر شمالی- جنوبی و شرقی- غربی با تملک ۳۰۰ پلاک در آن بازگشایی شده است.

پروژه‌هایی متعددی در این محله اعم از طرح‌های روبنایی و خدماتی در این محله اجرا شده است و هم اکنون به عنوان تجربه ای از مداخله مستقیم دولت در بافت های نا کارآمد یه شمار می‌رود.

شهر کرمانشاه دارای ۱۳۷۴ هکتار بافت فرسوده بوده که ۳۶۳ هکتار از آن در حوزه بافت تاریخی به شمار می‌رود. در کل استان کرمانشاه دارای ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی ۹۰۰ هکتار بافت فرسوده میانی و ۹۵۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی و حاشیه نشینی است.

در حال حاضر ۳۵ درصد از جمعیت شهری استان در بافت‌های نا کارآمد ساکن هستند و از لحاظ معضلات حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی جزو استان‌های اولویت‌دار به شمار می‌رود.

نظر شما