شناسهٔ خبر: 34601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات مراسم افتتاح مسکن مهر آذربایجان‌غربی به مناسبت دهه فجر؛

افتتاح دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان‌غربی/ تحویل ۸۵۰ هزار واحد؛ سهم دولت یازدهم از مسکن مهر

افتتاح دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان‌غربی به صورت نمادین در پروژه تعاونی مسکن مهر مهاباد با حضور قائم‌مقام وزیر و مجری طرح مسکن مهر به بهره‌برداری رسید، این در حالیست که از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر تا به امروز یک میلیون و ۸۸۵ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که ۸۵۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر آذربایجان‌غربی به صورت نمادین در پروژه تعاونی مسکن مهر «کیوان مرغ پرطلا» مهاباد با حضور قائم‌مقام وزیر و مجری طرح مسکن مهر، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، امام‌جمعه و فرماندار شهرستان مهاباد و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مراسم افتتاح این پروژه گفت: پرونده مسکن مهر در ۱۳ شهر استان تا فروردین سال آینده بسته می‌شود.

داریوش نصر تأکید کرد: پروژه‌های مسکن مهر شهرهای سردشت، ارومیه و مهاباد تا اوایل سال ۹۶ تکمیل خواهد شد.

نصر از افتتاح دو هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد و گفت: از مجموع ۵۳ هزار واحد مسکن مهر استان تاکنون ۴۲ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: عملیات ساخت و ساز در ۵۰ هزار واحد از مجموع مساکن مهر استان به اتمام رسیده و واحدهای باقی‌مانده در صورت تأمین خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه شاخص پیشرفت اجرایی ۱۱ هزار و ۴۰ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، ۹۹ درصداست، افزود: میانگین شاخص پیشرفت اجرایی پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان‌غربی به ۹۰ درصد رسیده است.

قائم‌مقام وزیر و مجری طرح مسکن مهر در افتتاح پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان‌غربی گفت: در دهه فجر امسال ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در استان‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

احمد اصغری مهرآبادی افزود: از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر تا امروز یک میلیون و ۸۸۵ هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: سهم دولت تدبیر و امید از این رقم ۸۵۰ هزار واحد بوده و ۲۸۰ هزار واحد باقی‌مانده به جزء پروژه‌های معارض دار تا پایان دولت یازدهم افتتاح می‌شود.

مهرآبادی یادآور شد: روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر در دولت یازدهم با سرعت روبه اتمام است.

قائم‌مقام وزیر و مجری طرح مسکن مهر از اعطای تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی به پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و گفت: این تسهیلات به پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی اعطا می‌شود.

همچنین شورای تأمین مسکن شهرستان‌های تکاب و میاندوآب با حضور قائم‌مقام وزیر و مجری طرح مسکن مهر، نمایندگان مردم شهرستان‌های میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و اعضای شورای اداری شهرستان میاندوآب در فرمانداری میاندوآب برگزار شد و تصمیمات لازم جهت تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اتخاذ شد.

نظر شما