شناسهٔ خبر: 34613 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گزارش تاخیرات ۱۴ شرکت‌های هواپیمایی در دی ماه/ جزئیات بیشترین و کمترین میزان تاخیرهای پروازی

فرودگاه مهرآباد- باند فرودگاه گزارش تاخیرات شرکت های هواپیمایی نشان می‌دهد‌که در دی‌ماه امسال ۱۴ ایرلاین داخلی در فرودگاه‌های ایران ۱۷ هزار و ۷۹۶ پرواز داشتند که ۷ هزار و ۴۷۱ سورتی از آن‌ها با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار ارایه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، در دی ماه سال جاری نشان می دهد که رتبه نخست تاخیرهای پروازی به شرکت هواپیمایی پویا و بعد از آن به ترتیب اترک ایر ، ایرتور و آسمان رسیده است.

شرکت هواپیمایی پویا از ۲۱ پرواز خروجی ۱۱ پروازش با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شد و رتبه نخست را در بیشترین پروازهای تاخیردار کسب کرد.

شرکت هواپیمایی اترک ایر از مجموع ۴۶ پرواز ۲۱ سورتی آن با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شد و رتبه دوم را برای خود رقم زد.

شرکت ایرتور در دی‌ماه امسال ۷۷۰ پرواز انجام داد که ۴۸۹ سورتی آن تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند و سومین ایرلاین با بیشترین تاخیر شد.

چهارمین شرکت هواپیمایی با بیشترین تاخیر آسمان است که ۲ هزار و ۶۲۴ پرواز انجام داد که یک هزار و ۲۸۵ پرواز آن تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشت.

شرکت هواپیمایی ماهان ۲ هزار و ۶۳۰ پرواز داشت که ۷۳۵ پرواز آن با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شد. شرکت هواپیمایی ماهان پنجمین رتبه برقراری پروازهای تاخیردار را کسب کرد.

از یک هزار و ۲۲۱ پرواز قشم‌ایر، ۵۵۷ پرواز با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شد و ششمین شرکت هواپیمایی در پروازهای تاخیردار شد.

شرکت هواپیمایی آتا با یک هزار و ۶۴۹ پرواز، ۹۲۸ پرواز آن تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند. بنابراین رتبه هفتم به این شرکت هواپیمایی اختصاص یافت.

۹۴۲ پرواز ایران‌ایر از مجموع پروازهای یک هزار و ۸۹۱ تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند و رتبه هشتم را از میان ایرلاین‌های ایرانی در برقراری پروازی با بیشترین تاخیر به دست آورد.

شرکت هواپیمایی کیش‌ایر یک هزار و ۸۱۵ پرواز داشت که ۶۸۵ پرواز آن با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه روبرو بود. این شرکت هواپیمایی در پله نهم قرار گرفت.

شرکت هواپیمایی کاسپین هم با انجام ۳۸۰ پرواز با تاخیر بیش از۳۰ دقیقه از مجموع یک هزار و ۲۴۳ پرواز رتبه دهم را کسب کرد.

شرکت هواپیمایی تابان با انجام ۴۱۹ پرواز با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه از مجموع یک هزار و ۱۳۶ توانست رتبه یازدهم را از میان ۱۴ ایرلاین کسب کند.

شرکت هواپیمایی معراج ۱۷۱ پرواز از مجموع ۴۸۶ پروازش تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشت و در پله دوازدهم بیشترین پروازهای تاخیردار قرار گرفت.

شرکت هواپیمایی نفت از یک هزار و ۱۵۸ پروازش٬ ۴۲۶ سورتی آن با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شد. بنابراین، این شرکت در سیزدهمین رتبه بیشترین پروازهای تاخیردارقرار گرفت.

شرکت هواپیمایی زاگرس از مجموع یک هزار و ۱۰۶ پرواز، تعداد ۴۲۲ پروازش با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه صورت گرفت. بر اساس این آمار هواپیمایی زاگرس در چهاردهمین رتبه قرار گرفت و پروازهایش کمترین تاخیر را داشت.

نظر شما