شناسهٔ خبر: 34615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد

احتمال وقوع کولاک در گردنه‌های همدان/ انجام چهار میلیون متر مکعب برف‌روبی در عملیات راهداری زمستانی استان/ تمام محورهای همدان باز است

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از بالا بودن احتمال وقوع کولاک در گردنه‌های برف‌گیر همدان خصوصا اسدآباد در محور همدان-کرمانشاه خبر داد.

محمد رودباری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:  اکنون بسیاری از محورهای استان همدان دارای مه غلیظ هستند و احتمال وقوع کولاک در برخی از گردنه‌های برف‌گیر خصوصا اسدآباد در محور همدان-کرمانشاه بالا است. گردنه اسدآباد یکی از گردنه‌های معروف کوه الوند در استان همدان است که این گردنه بین شهرستان همدان و کرمانشاه واقع شده و ارتفاع آن به ۲۲۴۱ متر می‌رسد.

وی افزود: بنابراین از رانندگان تقاضا داریم با رعایت فاصله طولی و تجهیز به زنجیر چرخ تردد کنند.

رودباری همچنین با بیان اینکه ۴۵ گردنه برف‌گیر دراستان همدان موجود است، افزود: این گردنه‌ها درمجموع ۲۴۱ کیلومتر طول دارند.

به گفته وی از عصر پنجشنبه تاکنون شاهد بارش برف در استان هستیم و ارتفاع برف در برخی محورهای استان از جمله همدان-تویسرکان به ۴۰ سانتی متر رسیده است و اکنون درمحورهای شهرستان ملایر شاهد بارش برف هستیم. حتی درساعات اخیر در گرمترین شهرستان استان یعنی نهاوند نیز ۱۰ سانتی‌متر برف بارید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان افزود: در۵۰ ساعت اخیر ۳۴ پایگاه راهداری با ۲۸۶ دستگاه گریدر، لودر، برف‌خور و نمک‌پاش و ۵۲۱ نیروی راهدار عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را انجام داده‌اند و اکنون تمام محورهای شریانی، فرعی و روستایی استان باز است. همچنین دراین مدت به ۱۵ خوردو امدادرسانی شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای فصل سرما تاکنون ۵۰ هزار تن شن و نمک برای راهداری زمستانی استان مصرف و چهار میلیون متر مکعب برف روبی شده است.

نظر شما