شناسهٔ خبر: 3464 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه مطرح کرد؛

تلاش برای کاهش تعداد روستاهای در برف مانده

سیدحسین میرشفیع معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای کاهش تعداد روستاهایی که در فصل سرما به دلیل برف گرفتگی ارتباطشان را با فضای شهری از دست می‌دهند خبر داد.

حسین میرشفیع تصریح کرد: در سالهای گذشته با توجه به بارش طولانی مدت و فراوان برف و باران در مناطق روستایی مرتفع متاسفانه تعداد زیادی از روستاها ارتباطشان را برای مدتی با خارج از دست می‌دادند که از این رو وزارت راه و شهرسازی تلاش کرد تا در سال جاری با طرحی که از چند ماه قبل آغاز شد تعداد این روستاها را به حداقل برساند.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و دهیاری‌های منطقه به ايسنا گفت: بر مبنای این برنامه دستگاه‌ها، امکانات و وسایل مورد نیاز به دهیاری‌هایی که احتمال قرار گرفتن در مسیر برف‌های طولانی را داشته اند ارائه شد تا بدین ترتیب زمان از دست رفتن ارتباط با آن‌ها کاهش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ از ابتدای امسال جاده‌ها با استفاده از دستورالعمل مشترکی که بین وزارت راه و شهرسازی و دهیاری‌ها منعقد شده تحت نظارت قرار گرفته‌اند تا زمان مسدود شدن آن‌ها در مناطق روستایی و قطع ارتباط مردم با محیط بیرونی به حداقل کاهش پیدا کند.

میرشفیع از ترمیم و بهسازی بخش‌هایی از جاده های روستایی فعال در کشور خبر داد و گفت: هر چند میزان راه‌های بهسازی شده نسبت به 130 هزار کیلومتر راه فعال عدد ناچیزی است اما تلاش شده با ارائه کردن قیر لازم به پروژه‌هایی که بیشترین خطر را در فصل زمستان داشته اند ریسک مسدود شدن راه‌ها به حداقل کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند نمی‌توان از برف و کولاک زمستان جاده‌ها را به طور کامل مصون نگه داشت اما با بهبود وضعیت کیفی جاده‌های روستایی کشور و استفاده از روکش آسفالت که در مقابل برف و باران مقاومت بیشتری دارد تلاش کرده‌ایم تعداد روستاهایی که در برف قرار گرفته و ارتباطشان با خارج از دست می‌دهند به حداقل برسانیم و امید داریم این روش موجبات راحتی مردم روستایی را فراهم کند.

جزیره نگین در موقعیت جغرافیایی N2858 E5052 با حدود ۳۰ هکتار مساحت که تا ۷۰ هکتار هم قابلیت گسترش دارد دارای مزیت‌های فراوانی است.

ازجمله مزیت‌های مهم آن قرار داشتن در کنار حوضچه قابل کشتیرانی و امکان دسترسی مستقل به بزرگراه بوشهر - برازجان است. الحاق جزیره نگین به منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر از طریق احداث یک جاده دسترسی به طول دو کیلومتر از جزیره نگین به اتوبان اصلی بوشهر صورت گرفته است.

محدودهٔ عملیاتی بندری موجود در بندر بوشهر به دلیل محصور بودن در محدودهٔ شهری، عملاً امکان توسعه ندارد و تنها راه گسترش این بندر «جزیره نگین» می‌باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما