شناسهٔ خبر: 34645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مشهد برگزار شد:

جزئيات نشست خبری همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان/ حضور ده کشور در همايش

نشست مسئول کمیته روابط عمومی چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان از برگزاری چهارمین دوره این همایش با حضور ده کشور خارجی خبر داد، این در حالیست که دبیر علمی چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان این همایش را بسترساز آگاهی‌بخشی نسبت به پیشگیری از بحران محیط‌زیست در صنعت ساختمان کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در نشست خبری چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان که صبح امروز در برگزار شد، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه این همایش صرفاً مختص استان خراسان رضوی نیست، بلکه یک همایش فراملی است، اظهار کرد: این همایش، فرصتی مناسب برای ترویج مباحث توسعه پایدار در بحث ساختمان‌سازی است و بی‌شک حضور رسانه‌ها در انعکاس رویدادهای این همایش می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: این همایش به‌صورت دو سالانه برگزار می‌شود و بستری را جهت حضور تمامی اندیشمندان و متخصصان مرتبط با صنعت ساختمان فراهم می‌آورد و اساساً می‌تواند منجر به ارتقای وضعیت محیط‌زیست و کیفیت ساخت و ساز و  مباحثی چون کاهش آلودگی هوا و دستیابی به توسعه پایدار باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی این همایش را مسیری جهت اجرایی کردن اقدامات مؤثر در حوزه پژوهش، آموزش و ... ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: کشور ما به شدت از بحث آلودگی‌های زیست‌محیطی رنج می‌برد و ما در صنعت ساختمان با هدر رفت منابع انرژی زیادی مواجه هستیم که تأثیر آن را می‌توان در زندگی مردم مشاهده کرد.    

اخوان عبداللهیان در ادامه رویکردهای این همایش را توسعه پایدار، ساختمان پایدار، ساختمان سبز، سیستم‌های هوشمند ساختمانی و ...، عنوان کرد و افزود: این محورها موضوعاتی است که می‌تواند در بحث‌های آینده کشور آن‌ها را فعال کرد.

وی همچنین به افتتاح نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان در حاشیه این همایش اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در حاشیه همایش برگزار می‌شود و آخرین دستاوردها و فن‌آوری‌های صنعت ساختمانی ایران و جهان را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در ادامه از برگزاری این همایش به صورت مجازی در پنج استان کشور خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این همایش در مشهد مقدس، در استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، اصفهان و هرمزگان شاهد برگزاری تمامی دوره‌های آموزشی همایش به صورت مجازی هستیم.

وی با بیان اینکه در چهارمین همایش ملی صنعت ساختمان ده کشور خارجی حضور دارند، کشورهای آلمان، ترکیه، چک، روسیه، اسپانیا، سوئد، کره جنوبی، فنلاند، ارمنستان و مجارستان را از جمله این کشورها برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش اظهار کرد: بیش از ۱۳۵ مقاله به این همایش ارسال شده است که بعد از بررسی‌های به عمل آمده، ۶۰ مقاله پذیرفته شده و ۳۰ مقاله برتر به صورت پوستری در نمایشگاه منتشر شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی از تفاهم دبیرخانه چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان با پایگاه علمی ISC خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در چهارمین دوره همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان مقالات متعدد و مختلفی در حوزه آخرین فن‌آوری‌های روز جهان در حوزه ساخت‌وساز ارائه می‌شود، لازم است برای انتشار این مقالات راه‌های مختلف و متعدد به کار گرفته شود تا عموم علاقه‌مندان و متخصصان بتوانند از اطلاعات این مقالات استفاده کنند.

وی افزود: بر همین اساس و طبق هماهنگی‌های انجام شده توسط دبیرخانه همایش، مجوز انتشار مقالات در سایت رسمی ISC اخذ شد تا تمامی مقالات در «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام» (‌Islamic World ‌Science Citation Center‌) درج شوند، باید به این نکته هم اشاره کرد که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع‌رسانی علمی است که در صدد تجزیه و تحلیل مقالات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم‌سنجی معتبر اسلامی است.

اخوان عبداللهیان تأکید کرد: با درج مقالات چهارمین دوره همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان در این پایگاه علمی قطعاً اعتبار این همایش بالاتر رفته و متخصصان و صاحب‌نظران بیشتری می‌توانند در این رابطه به تجزیه و تحلیل و تبادل‌نظر بپردازند.

وی با اعلام اینکه یکی از اهداف این همایش نهادینه کردن آموزش مجازی و کاهش هزینه‌های آموزش است، اظهار داشت: آموزش مجازی یکی از بهترین راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و همین موضوع نشان می‌دهد که چهارمین دوره همایش به شکل کاملاً جدی به موضوع توسعه پایدار و مدیریت انرژی پرداخته است. آموزش مجازی باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و انرژی افراد می‌شود و از طرفی هم باعث کاهش ترافیک که از معضلات جوی امروز در جامعه ماست می‌گردد.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی از دیگر نقاط برجسته این همایش است که در چند استان و برای اولین بار در این سطح و به صورت آنلاین اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در این دوره از همایش به‌وسیله کمیته علمی همایش، برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده تا این کارگاه‌ها با محتوای علمی بالا و محوریت توسعه پایدار برگزار شود، برای این کارگاه‌ها نیز از متخصصان داخلی و خارجی دعوت به عمل آورده‌ایم تا آخرین دستاوردهای علمی این حوزه را در اختیار عموم متخصصان و علاقه‌مندان قرار دهند.

عضو هیأت سیاست‌گذاری چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: در این دوره از همایش با هماهنگی‌ها و تلاش‌های کمیته علمی، بیش از ۳۵ کارگاه آموزشی به همراه چند پنل آموزشی برگزار می‌شود و این به غیر از سخنرانی‌های شخصیت‌های مهم و معتبر علمی کشور در مراسم افتتاحیه و اختتامیه است.   

فرصتی مغتنم جهت معرفی مشهد مقدس در سطح بین‌المللی

در این نشست محمدرضا مرتضوی مسئول کمیته روابط عمومی چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه امسال گفت: یکی از رویدادهای مهمی که در سال ۲۰۱۷ در شهر مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حال اجرا است؛ چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان است.

وی برگزاری این همایش را فرصتی مغتنم جهت معرفی مشهد مقدس در سطح بین‌المللی عنوان کرد و افزود:  تمام سعی و تلاش خود را جهت معرفی هر چه بهتر مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به کار می‌بریم.

مسئول کمیته روابط عمومی چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان گفت: با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و قطعنامه سومین دوره همایش، با نظر به استقبال خوب مهندسان، متخصصان، دانشگاهیان و عموم علاقه‌مندان از دوره‌های قبلی همایش و همچنین ابراز تمایل بخش زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی برای حضور در همایش و نمایشگاه جانبی، با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع ذی‌ربط و اخذ مجوزهای لازم، این دوره از همایش با حضور مهمانانی از چندین کشور خارجی برگزار خواهد شد.

مرتضوی همچنین از برگزاری چهارمین همایش ملی صنعت ساختمان با حضور ده کشور خارجی خبر داد و افزود: این همایش با حضور میهمانان بین‌المللی با حضور کشورهای آلمان، ترکیه، چک، روسیه، اسپانیا، سوئد، کره جنوبی، فنلاند، مجارستان و ارمنستان جهت حضور در نمایشگاه جانبی و کارگاه‌های آموزشی حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این همایش در نوع خود یکی از معدود رویدادهای تخصصی مهندسی ساختمان در کشور است که به مقوله توسعه پایدار و فن‌آوری‌های نوین ساختمانی در این حوزه می‌پردازد.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این همایش هم بستری برای آگاهی از آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان باز شود و هم متخصصان و شرکت‌های داخلی بتوانند با تبادل‌نظر و ارتباط با سایر شرکت‌های خارجی، از این محصولات و دستاوردها بهره‌برداری کافی داشته باشند.

چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان همسو با حرکتی جهانی

همچنین محمدجواد عرفانیان جم در این نشست خبری با اشاره به اجلاس محیط‌زیست که تقریباً ۸ ماه قبل در کشور فرانسه برگزار شده است گفت: اجلاس COP۲۱ با موضوع ضرورت حفظ محیط‌زیست برگزار شد و طی آن کشورهای جهان متعهد شدند کنترل افزایش دمای کره زمین زیر ۲ درجه سانتی‌گراد را در دستور کار خود قرار دهند و چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان نیز همسو با این حرکت جهانی برگزار می‌شود.

وی به محورهای این همایش اشاره کرد و افزود: توسعه و اقتصاد، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات الکترونیکی، ساختمان پایدار، منابع انرژی، قوانین و سیاست‌ها و راهبردها و ... از جمله محورهای اساسی این همایش در جهت تحقق این هدف به شمار می‌رود.

وی از دریافت ۱۳۵ مقاله توسط دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: ۴۵ نفر هیئت علمی در این همایش انتخاب شده‌اند که نیمی از آن‌ها از خراسان و بقیه از چهره‌های ملی کشور هستند.

عرفانیان جم از برگزاری ۳۵ کارگاه علمی در این همایش خبر داد و بیان کرد:  ۱۵۰۰ نفر به صورت حضوری و بیش از ۸۰۰ نفر نیز این همایش را به صورت آنلاین پیگیری می‌کنند.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان افزود: مهندسان و شرکت‌کنندگانی از استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، قزوین و هرمزگان در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند که این افراد به صورت آنلاین از مباحث همایش و کارگاه‌های آموزشی بهره می‌گیرند.  

وی کاهش گاز co۲ را که ناشی از مصرف انرژی در ساختمان‌ها است از دیگر اهداف برگزاری چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان عنوان کرد و افزود: این همایش با رویکرد توسعه پایدار و فن‌آوری‌های نوین ساختمانی به مدت ۲ روز و در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

                                                   

نظر شما