شناسهٔ خبر: 34650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌اندیشی سازمان نظام مهندسی استان‌های زنجان و قزوین

حسن مجتبی زاده نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه گروه تخصی مکانیک سازمان نظام مهندسی استان‌های زنجان و قزوین با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی زنجان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در جلسه هم‌اندیشی هیئت‌رئیسه گروه تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی استان‌های زنجان و قزوین که در محل ساختمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان برگزار شد، گفت: گروه‌های تخصصی استان‌های مختلف می‌توانند از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند و این جلسات هم‌اندیشی گام بسیار موثری در افزایش کارآیی و حل مشکلات گروه‌های تخصصی استان‌ها با یکدیگر است.

 حسن مجتبی‌زاده افزود: سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها هرکدام به فراخور شرایط و ضرورت‌ها اقداماتی را در دستور کار قرار دارند و هرکدام به نحوی با مسائل برخورد می‌کنند و این عدم وحدت رویه، مشکلات عدیده‌ای را پیش‌روی سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار داده است و امیدوار هستیم با حضور فرج الله رجبی در ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که از دلسوزان و فعالان حوزه نظام مهندسی ساختمان است، بتوانیم به یک وحدت رویه در حل موضوعات مربوطه دست یابیم.

مجتبی‌زاده با اشاره به اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان و نقش آن در جلوگیری از بروز حوادث در ساختمان‌ها گفت: در مقررات ملی ساختمان آمده که این قوانین باید هر سه سال یک‌بار مورد بازبینی قرار گیرند ولی متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است. اگر قوانین به‌درستی مورد بازنگری قرار گیرند، می‌توانند در کاهش بسیاری از حوادث موثر واقع شوند.

وی افزود: هرچند ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان موظف به رعایت هر آنچه به‌عنوان قانون مصوب شده است هستیم، ولی بازبینی برخی از قوانین ملی ساختمان را خواستاریم.

در ادامه این جلسه گروه‌های تخصصی تاسیسات مکانیک استان‌های زنجان و قزوین به گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون موضوعات مربوط پرداختند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما