شناسهٔ خبر: 34713 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان مطرح کرد؛

تلاش برای استفاده از روش‌های نوین آموزش مهندسان/ یکسان کردن روش‌های نظارت عالیه/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی در نظارت

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان استفاده از روش‌های نوین آموزش مهندسان را از دستاوردهای چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان دانست و گفت: در حوزه نظارت‌عاليه تلاش ما اين است كه روش‌های نظارت عاليه را يكسان كنيم و همه استان‌ها از يك روش استفاده كنند و از اعمال سليقه در نظارت‌ها جلوگيری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حاشیه چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان، در جمع مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، گفت: چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان بسیار حرفه‌ای برگزار شد و امیدواریم این همایش بتواند مشکلات حوزه‌های فنی، اجرایی و علمی کشور را حل کند.

مدیرکل دفتر مقررات‌ ملی وکنترل ساختمان با تاکید بر آنکه امیدوار است تا این همایش بتواند ارتباط مناسب و منطقی بین بخش علمی و صنعت برقرار کند، افزود: پیش‌بینی می‌شود، یافته‌ها و دستاوردهای چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان در مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

مانی‌فر ادامه داد: در تلاش هستیم تا این همایش اعتبار و امتیاز خاصی برای شرکت‌کنندگان در همایش باشد و به نوعی حضور شرکت‌کنندگان در همایش به رقابت تبدیل شود.

وی هماهنگی بین استان‌ها و ادارات کل را در برگزاری بهتر همایش‌ها از ضرورت‌های موفقیت‌آمیز همایش برشمرد و با انتقاد از روش‌های معمول آموزش مهندسان در کشور، گفت: در حال حاضر، روش‌های آموزشی کارآیی خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند و مهندسان مدت‌هاست با روش‌های سنتی در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند. در عین‌حال، به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح، زمان ورود به بازار كار هم باز ما مهندسان را به سر كلاس و كارگاه مي كشانيم كه اين يكي از مشكلات اساسی حوزه آموزش است.

مانیفر به روز کردن منابع آموزشی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که باید برای آن چاره‌ای اندیشید و گفت: در شرايط فعلی، نيازمند اين هستيم كه روش‌هاي جديد روز دنيا را در آموزش به كار گيريم كه توليد اپليكيشن‌ها، فيلم‌ها و نرم‌افزارها از مهم‌ترين اين مسائل است و ما هم در صدد تهيه و توليد اين برنامه‌ها و ابزارها هستيم و در اين راستا تفاهم نامه‌اي با استان فارس در راستاي توليد ابزارهاي آموزشي منعقد كرده‌ايم.

وی تصریح کرد: در حوزه نظارت عاليه هم تلاش ما اين است كه روش‌های نظارت عاليه را يكسان كنيم و همه استان‌ها از يك روش استفاده كنند و از اعمال سليقه در اين نظارت‌ها جلوگيري شود. /

نظر شما