شناسهٔ خبر: 3472 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد در بازدید از گزینه‌های مطالعاتی احداث راه آهن اراک - خمین - گلپایگان:

هیچ پروژه‌ای پیش از انجام مطالعات جامع به اجرا درنمی‌آید

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از گزینه های مطالعاتی احداث راه آهن اراک-خمین-گلپایگان گفت: راهبرد اصلی شرکت ساخت و توسعه توجه به مطالعات پیش از آغاز اجرای پروژها و در نظرگرفتن ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و ... در این مطالعات است تا هیچ پروژه ای پیش از انجام مطالعات جامع به مرحله اجرا در نیاید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نمایندگان مجلس استان مرکزی، تیم مشاور مطالعات پروژه به همراه معاونان و مدیران شرکت از 7 گزینه پیشنهادی برای اتصال راه آهن اراک-خمین-گلپایگان بازدید کردند.

در این بازدید علی نورزاد ضمن با اهمیت شمردن مطالعات پیش از آغاز عملیات اجرایی پروژه ها گفت: احداث انواع راه ها بر اساس استانداردهای جهانی، نیازمند مطالعات گسترده پیش از آغاز عملیات اجرایی است تا تمامی جوانب یک پروژه پیش از اجرا روشن و مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مطالعات بستر اجرای یک پروژه به حساب می آید و با تکیه بر آن می توان بهترین روش اجرا با کمترین هزینه و بیشترین سرعت را انتخاب کرد که این امر علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها و زمان به افزایش کیفیت اجرای پروژه نیز کمک خواهد کرد.

وی در نظر گرفتن موضوعات آمایش سرزمین، توسعه مناسبات اقتصادی و اجتماعی و گردشگری، حمل و نقل ترکیبی، آسایش مسافران، حفظ اکوسیستم منطقه، استفاده از روش های نوین راهسازی، توسعه ترانزیت و تکمیل کریدورهای اصلی و ... را از جمله مواردی دانست که در مطالعات اجرای زیرساخت های حمل و نقل مورد توجه قرار می گیرد.

نورزاد در رابطه با گزینه های مطالعاتی اتصال راه آهن اراک-خمین-گلپایگان گفت: بازدید از مسیرهای پیشنهادی و بررسی ابعاد هر کدام از طرح ها، به انتخاب بهترین گزینه برای احداث پروژه کمک قابل توجهی خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ساخت محور اراک-خمین-گلپایگان به طول 175 کیلومتر این شهرها را به شبکه راه آهن سراسری کشور متصل می کند و بر اساس مطالعات انجام شده در فاز اول می توان شهرهای خمین و گلپایگان را از سمت اراک به طول حدود 100 کیلومتر به راه آهن متصل کرد و در فاز بعدی اتصال آن به راه آهن اصفهان-ازنا تکمیل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما