شناسهٔ خبر: 34940 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در بیانیه انجمن شرکت‌های راهسازی ایران خطاب به نمایندگان مجلس مطرح شد:

آیا استیضاح وزیر راه و شهرسازی با منافع ملی سازگار است؟/ نمايندگان باريك‌بين خدمات ارزنده آخوندی را مد نظر قرار دهند

بیانیه انجمن شرکت‌های راهسازی ایران با صدور بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس خواستار عدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی شدند و اعلام کردند: رجاء واثق داريم نمايندگان باريك‌بين و نكته‌سنج مجلس شورای اسلامی خدمات ارزنده دكتر آخوندی را در نظر گرفته و اين وزارت‌خانه را در اين زمان حساس برای مدت باقی‌مانده بدون وزير نخواهند گذاشت و به اميد خدا به استیضاح رای منفی خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در نامه انجمن شرکت‌های راهسازی به نمایندگان مجلس آمده است:

نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي

 با سلام و احترام و آرزوي سلامتي و موفقيت در جهت خدمت به ميهن اسلامي و پيگيري اقداماتي كه در جهت منافع مي‌باشد  شايسته است مواردي از اين مهم را خدمتتان معروض داريم.

  1. آيا منافع ملي ايجاب مي‌نمايد براي چندمين ماه باقي‌مانده به عمر دولت يازدهم وزير استيضاح گردد و خدا نكرده وزارت‌خانه بدون وزير گردد.
  2. چرا زماني كه در دولت‌هاي قبل وزارت راه و ترابري با اين عظمت و گستردگي در وزارت مسكن و شهرسازي ادغام شد هيچگونه صدائي براي پيگيري منافع ملي در نيامد و وزارت راه و ترابري را به اين روز انداختيد.
  3. آيا اين با منافع ملي سازگار است كه در سال‌هاي اخير كه محدوديت‌هاي مالي افزايش يافته كليه وجوه نقد خزانه يا به يارانه برسد و با حقوق كارمندان پرداخت گردد و سهم كارهاي عمراني و به‌خصوص راهسازي به حد صفر برسد.
  4. آيا اين منافع ملي سازگار است كه خدمت بي‌شمار يك وزير در جهت فعال نگهداشتن كارگاه‌هاي راهسازي و عمراني علي‌رغم محدوديت شديد مالي با درايت و يا كمك بخش خصوصي سطح اشتغال را در مملكت در حد بيشتر از دولت قبل نمايد. ناديده گرفته شود و به دليل عدم حضور در كميسيون به استيضاح كشيده شود.
  5. آيا اين با منافع ملي سازگار است كه در تمام دولت‌هاي بعد از انقلاي اسلامي مي‌بايست وزير راه و ترابري (شهرسازي) استيضاح گردد و در اين دولت براي دومين بار، آيا از خود سوال فرموده‌ايد چرا وزارت راه، ‌پس اين به دليل گستردگي وزارت راه و شهرسازي كه در زمينه‌هاي ريلي-جاده‌اي-دريايي-هوايي فعاليت دارد مي‌باشد كه اين‌همه با مردم در تماس است و نمايندگان محترم بيشترين تذكر را به اين وزارت‌خانه اختصاص داده‌اند پس از اين وزارت‌خانه مي‌بايست مرتبا با خطر سقوط وزير و بلاتكليف، بخصوص در اين زمان حساس روبرو باشد.

در خاتمه رجاء واثق داريم نمايندگان باريك‌بين و نكته‌سنج مجلس شوراي اسلامي خدمات ارزنده دكتر آخوندي را در نظر گرفته و اين وزارت‌خانه را در اين زمان حساس براي مدت باقي‌مانده بدون وزير نخواهند گذاشت و به استیضاح به اميد خدا راي منفي خواهند داد ولي در خاتمه شمه‌اي از خدمات وزير راه و شهرسازي در اين مدت را جهت تنويز افكار ارائه مي‌نمائيم:

  1. مديريت شركت‌هاي پيمانكار در جهت اجراي تداوم كارهاي تحت پيمان علي‌رغم محدوديت‌هاي بودجه‌اي.
  2. تقويت و حمايت از تشكل‌هاي صنفي و علمي و انتخاب نماينده انجمن‌ها در شوراي‌عالي فني و شوراهاي تخصصي.
  3. تشويق و تقويت بخش‌هاي عمومي و خصوصي در جهت سرمايه‌گذاري طرح‌هاي راهسازي.
  4. اهميت فوق‌العاده به ايمني راه‌ها و تدوين نظام ايمني.
  5. نوسازي ناوگان فرسوده در جهت صرفه‌جويي انرژي.

انجمن شركت‌هاي راهسازي ايران

نظر شما