شناسهٔ خبر: 34950 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مسافری خبر داد

آغاز پیش فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از فردا و بدون افزایش قیمت/ ایجاد ظرفیت برای جابجایی ۵۰ میلیون نفر

نشست خبری رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مسافری از آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس‌های مسافری از فردا یکم اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمدرضا عامری امروز در جمع خبرنگاران از  آغاز پیش فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌های مسافربری ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای از فردا اول اسفندماه خبر داد و گفت: برای سفرهای نوروزی سال ۹۶ حد فاصل ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برخلاف سال‌های گذشته افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی افزود: با هم‌فکری مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ضمن در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مردم این تصمیم اتخاذ شد و امید است با افزایش استقبال عمومی نسبت به سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای هزینه‌های مورد نظر شرکت‌ها تامین شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مسافربری یادآور شد: هموطنان می‌توانند از طریق دفاتر فروش بلیت درسطح شهر، پایانه‌ها، امکانات و سامانه‌های اینترنتی شرکت‌ها اقدام به خرید بلیت کنند.

عامری خاطرنشان کرد: هم اکنون ناوگان عمومی جاده‌ای کشور  با ۱۲۰ هزار دستگاه انواع سواری، مینی‌بوس، اتوبوس و میدل‌باس آماده جابجایی مسافران هستند.

وی با بیان اینکه برای سفرهای نوروزی ۹۶ برابر یک میلیون و ۷۵۰ هزار صندلی در نظر گرفته شده است گفت: با این ظرفیت در طول سفرهای نوروزی قادر به جابجایی ۵۰ میلیون مسافر خواهیم بود. 

به گفته رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مسافربری؛ مردم برای اعلام انتقادات و پیشنهادهای خود می‌توانند با شماره ۶۶۷۰۹۰۳۲  تماس حاصل کنند و نظرات خویش را با بازرسان اتحادیه و انجمن‌های صنفی در میان بگذارند تا به آنها رسیدگی شود. 

عامری با اشاره به نحوه فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های مسافربری گفت: هم اکنون تمام شرکت‌های مسافربری دارای سایت‌ اینترنتی هستند و مردم می‌توانند از شرکت مورد نظر و یا مورد علاقه خود اقدام به تهیه بلیت کنند.

وی افزود: با توجه به شناخت مردم نسبت به شرکت یا تعاونی‌های مسافربری، ایجاد یک بستر اینترنتی برای ارائه خدمات شرکت‌های گوناگون مانند انجام یک کار تبلیغاتی تعبیر خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با اشاره به افزایش کیفیت خدمات در ایام نوروز بیان داشت: کلاس‌های آموزشی برای مهمانداران اتوبوس‌ها همواره به‌صورت مرتب با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود. البته در ایام نوروز کمتر با تأخیر مواجه هستیم  مگر اینکه شرایط جوی بر تردد خودروها در مبادی ورودی شهرها تأثیر بگذارد.

عامری در مقایسه حمل‌و‌نقل جاده‌ای با سایر شقوق حمل‌ونقل تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده میزان  تأخیر در ناوگان جاده‌ای به‌مراتب کمتر از سایر شقوق حمل‌ونقل است.

وی با اشاره به ساعت کار مجاز رانندگان در طول سفرهای نوروزی و نحوه نظارت بر آن بیان داشت: باوجود سامانه‌های برخط  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور ناجا، امکان فعالیت رانندگان بیش از ۹ ساعت در روز وجود ندارد و حتی در صورت اقدام از سوی رانندگان سیستم به‌صورت خودکار از صدور صورت‌وضعیت جلوگیری می‌کند.

در ادامه محمد مؤمنی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در پاسخ به سؤال دیگر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص سواری‌های کرایه بین‌شهری بیان داشت: در اسفند سال گذشته ۱۰۰ دستگاه تویوتا  RAV۴، ۶۰۰ دستگاه تویوتا CAMRY و ۲۰۰ دستگاه SAFRAN  وارد ناوگان سواری کرایه بین‌شهری شد و قرار است ۳۰۰ دستگاه دیگر از این خودرو به‌تدریج وارد ناوگان شود که مورد استقبال عموم مردم قرارگرفته است.   

وی بابیان اینکه «خودروهای SAFRAN جایگزین سمند‌ها می‌شوند» گفت:‌ این خودروها جایگزین سمندهایی با عمر بیش از ۸ سال می‌شوند و آمادگی ورود خودروهای بهتر به ناوگان سواری کرایه بین‌شهری نیز وجود دارد.

وی با اشاره به نوسازی حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای نوسازی ناوگان اتوبوسی دولت تا ۸۰ درصد هزینه خرید یک اتوبوس را به متقاضیان ارائه می دهد همچنین تمام تولیدات کارخانه‌های داخلی را برای نوسازی ناوگان خریداری کرده‌ایم و تمام تولیدات اتوبوس جذب شرکت‌ها شده‌اند.​

نظر شما