شناسهٔ خبر: 34974 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه شهراه، تجلی حقوق شهروندی

راه وشهر سازی اصفهان با اجرای سامانه شهراه در استان اصفهان، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت ارباب‌رجوع، در راستای رفع مشکلات شهروندی گام‌های ارزنده‌ای برداشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، سامانه شهراه با هدف عملی کردن رعایت حقوق شهروندی در بستر الکترونیکی راه‌اندازی شده که خدمات‌رسانی به شهروندان و دسترسی آزاد به اطلاعات و اصلاح فرایندها از اهداف این سامانه است.

درواقع هدف از راه‌اندازی شهراه، ایجاد یک درگاه واحد برای ارتباط و دریافت خدمات از وزارت راه و شهرسازی است که در نهایت این امر منجر به مشارکت بیشتر شهروندان در اداره امور این وزارتخانه و افزایش سطح خدمات و باعث شفافیت بیشتر خواهد شد که این امر به مبارزه مؤثر و پایدار با فساد کمک خواهد کرد.

مجموعه راه و شهرسازی به واسطه فعالیت‌های ذاتی خود به صورت مستقیم با مردم سروکار دارد که با اجرای این سامانه  به آدرس shahrah.mrud. ir  علاوه بر صرفه‌جویی در وقت ارباب‌رجوع، در راستای رفع مشکلات شهروندان گام‌های ارزنده‌ای برداشته خواهد شد.

از جمله خدمات ارائه شده توسط سامانه شهراه را می‌توان این‌گونه معرفی کرد: خدمات شهری، گزارش شهروندی، تعیین حدود صلاحیت حرفه‌ای مهندسان مسکن و ساختمان، رفع مشکل راه بین‌شهری، رفع مشکل راه روستایی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، خدمات مسافرت ریلی، خدمات مسافرت هوایی، خدمات مسافرت فرودگاهی، سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی، طرح شکایت، انتقادات و پیشنهاد‌ها، قوانین و مقررات، بانک جامع مقالات و سایر خدمات.

نظر شما