شناسهٔ خبر: 34978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

محورهای اصلی کردستان باز است/ راه ارتباطی ۴۰۰ روستا مسدود شد

برف معاون راهداری اداره‎کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با وجود بارش سنگین برف و کولاک، راه‌های بین شهری استان به جز محور سقز ـ مریوان، باز است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان ،محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بارش سنگین برف و کولاک در سطح استان اظهار کرد: همه راه‌های بین شهری کردستان باز است و تردد در آن جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: محور سقز - مریوان هم بازگشایی شده است.

مدرس گرجی خاطرنشان کرد: البته به‌دلیل یخ‌زدگی سطح معابر، عبور در برخی محورها فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: به خاطر مسدود شدن راه زنجان - بیجار در حوزه زنجان و راه تکاب ـ بیجار در حوزه آذربایجان غربی، تردد در این مسیرها، ممکن نیست.

مدرس‌گرجی از تلاش بی‌وقفه و مستمر برای بازگشایی راه‌های روستایی در استان خبر داد و گفت: به‌دلیل کولاک شدید راه‌های روستایی بسته شده و تلاش برای بازگشایی راه‌های مسدود روستایی فردا دوباره ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، راه‌های روستایی مرتبا با تلاش راهداران بازگشایی می‌شود، ولی به دلیل بارش برف و کولاک این راه‌ها دوباره بسته می‌شود، هر چند عوامل راهداری دست از تلاش بر نمی‌دارند و نسبت به بازگشایی دوباره این راه‌ها اقدام می‌کنند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ راه روستایی در استان بسته است، گفت: دیواندره، سقز، مریوان و بانه بیشترین آمار راه‌های روستایی بسته را به خود اختصاص داده‌اند.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار کیلومتر عملیات برفروبی و ۳ هزار تن شن و نمک طی چند روز اخیر انجام شده است.

وی در پایان از امدادرسانی به ۴۰۰ نفر خبر داد و گفت: به بیش از ۲۰۰ خودرو امدادرسانی شده است.

نظر شما