شناسهٔ خبر: 35001 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جزئیات استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس؛

تاریخی‌ترین استیضاح کشور رقم خورد/ مجلس قاطعانه به حقانیت آخوندی رای مثبت داد/ آخوندی برای ششمین‌بار مورد تایید وکلای مردم در خانه ملت قرار گرفت

طرح سر انجام مجلس شورای اسلامی با رای قاطع خود به وزیر راه و شهرسازی اعتماد مجدد کرد و در پی آن دکتر آخوندی برای ششمین‌بار در این دولت مورد تایید نمایندگان خانه ملت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز نمایندگان مجلس بعد از شنیدن پاسخ‌های قانع‌کننده وزیر راه و شهرسازی در جلسه استیضاح، قاطعانه به وی اعتماد کردند و با ۱۷۶ رای مخالف استیضاح و ۵ رای ممتنع دکتر آخوندی در پست وزارت راه و شهرسازی ابقا شد.

شایان ذکر است دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این دولت، پیش از این استیضاح ۵ بار مورد تایید نمایندگان خانه ملت قرار گرفته بود. وی نخستین بار در سال ۱۳۹۲ رای اعتماد از مجلس گرفت. همچنین ایشان ۳ بار مورد سوال نمایندگان در خانه ملت قرار گرفته بود که ۲ بار نمایندگان رای به ابقا دادند و یک بار نیز از پاسخ های وی قانع شده بودند.

دکتر عباس آخوندی یک بار نیز در سال گذشته در جلسه استیضاح با رای قاطع نمایندگان مجددا در سمت خود ابقا شده بود. به این ترتیب با رای اعتماد بالای نمایندگان در این استیضاح، وی برای بار ششم مورد تایید وکلای مردم در خانه ملت قرار گرفت.

 

نظر شما