شناسهٔ خبر: 35085 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

فرآوری اطلاعات در صنعت هوایی موجب افزایش قدرت می‌شود

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایجاد همگرایی بین بخش های مختلف صنعت حمل و نقل هوایی، توسعه گردشگری و تجارت حمل و نقل هوایی و شناخت چالش ها صنعت هوانوردی را در شرایط کنونی مهم دانست و گفت : فرآوری اطلاعات در صنعت هوایی موجب افزایش قدرت می شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده افزود: توافق شده کشورهای عضو ایکائو ضمن همکاری با یکدیگر شکاف های موجود در رابطه با سطح داده های ایکائو را کاهش دهند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: داشتن اطلاعات قدرت است و در واقع فرآوری این اطلاعات به افزایش قدرت و بهینه سازی فعالیت دست اندرکاران صنعت هوانوردی منجر می شود.

همچنین محمد سماوی معاون دفتر منطقه ای ایکائو اظهارداشت: صنعت حمل و نقل هوایی جهان ۱۰ میلیون شغل ایجاد کرده و سالانه ۳.۵ درصد تولید ناخالص داخلی( GDP )کشورها را تشکیل می دهد و در واقع ۶.۴ درصد مسافران جهان برای جابه جایی از صنعت حمل ونقل هوایی بهره می گیرند.

وی یاد آور شد: رشد مزبور برای یک دوره ۱۵ ساله پیش بینی شده بود ( دستیابی به سهم ۶.۴ درصدی )، اما این مهم ظرف ۱۳ سال در سطح جهان محقق شد .

معاون دفتر منطقه ای ایکائو خاطرنشان کرد: تمامی کشورهای عضو ایکائو مورد توجه این سازمان قرار دارند و برای این منظور تلاش می شود کشورهایی که بیشترین نیاز را در راه اجرای استانداردها دارند، به منظور دسترسی یکسان تمامی کشورها و اجرای صحیح رویه ها و استانداردها در سطح جهان مورد حمایت قرار گیرند.

نظر شما