شناسهٔ خبر: 35125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان:

برگزاری دوره آموزشی و آزمون پایان دوره صلاحیت اجرا قطعی است

مهندسی ساختمان رئیس اداره نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: صنعت ساختمان نیازمند افزایش سطح علمی و حرفه‌ای کلیه مهندسان و حرفه مندان جهت حفظ و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، رئیس اداره نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آزمون پایان دوره آموزشی صلاحیت اجرا با تشریح و ارائه کلیه قوانین و مقررات مربوطه و کلیه بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: وفق بخشنامه‌های ابلاغی، کلیه حرفه مندان متقاضی صلاحیت اجرا در راستای کسب اطلاعات علمی، کاربردی، حرفه‌ای و افزایش کیفی سطح دانش و آگاهی‌های فنی ملزم به ارائه گواهینامه دارای اعتبار این دوره آموزشی جهت صدور پروانه اشتغال به کار در صلاحیت اجرا خواهند بود.

امیر زاغیان با اعلام خبر قطعی بودن برگزاری آزمون فوق اظهار کرد: پیگیری‌های مربوطه در قالب تشکیل جلساتی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیریت مسکن و ساختمان، کمیته آموزش سازمان نظام‌مهندسی و نمایندگان متقاضیان معترض در راستای همسانی محتوای آموزشی ارائه شده و آزمون پایان دوره انجام خواهد شد و آزمون مذکور تا برگزاری جلسه پیش گفته به تعویق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: همان‌طور که کلیه مباحث مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه‌های موجود در گذر زمان نیاز به بازبینی و ویرایش جدید دارند، افزایش دوره‌های کارآمد، منتج به اجرای هر چه بهتر و اصولی‌تر ساختمان‌ها توسط مهندسین خواهد شد.

رئیس اداره نظام‌مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در ادامه با توجه به اهمیت برگزاری این آزمون افزود: صنعت ساختمان نیازمند افزایش سطح علمی و حرفه‌ای کلیه مهندسان و حرفه‌مندان جهت حفظ و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی است و در این مسیر رعایت کلیه مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان راهگشا و تأثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است طبق قرارداد منعقده مابین سازمان نظام‌مهندسی و مجری برگزاری دوره‌ها و با تأیید اداره کل راه و شهرسازی مبلغ ۴۳۶ هزار تومان جهت برگزاری دوره‌ها در نظر گرفته شده که حدود ۶۴ درصد به مجری برگزاری (دانشگاه صنعتی) بابت هزینه‌های کلاس، cd منابع آموزشی، بیمه، پرسنل و ... و مابقی نیز سهم سازمان در حدود ۳۶ درصد بابت ثبت‌نام، برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت بر اجرای دوره و صدور گواهینامه موفقیت در دوره آموزشی و مبلغ ۳۶ هزار تومان به عنوان مالیات بر ارزش افزوده است که این مبلغ جهت رفاه حال متقاضیان طی دو قسط به سازمان پرداخت شده که این مبالغ در مجموع از میانگین سایر استان‌ها حدود ۱۰۰ هزار تومان کمتر است.

نظر شما