شناسهٔ خبر: 35133 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری روایت دوم از روایت‌های معمارانه/ میزبانی کتابخانه ملی ایران از معمار معاصر؛ محمدرضا جودت

پوستر روایت دوم از روایت‌های معمارانه با معرفی و برگزاری بزرگداشت معمار معاصر و معلم یک نسل از معماران ایران؛ محمدرضا جودت در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی، روایت‌های معمارانه در روایت دوم خود به معرفی و تقدیر از محمدرضا جودت یکی از معماران معاصر ایران می‌پردازد. این برنامه که برگزار کنندگان آن کانون معماران معاصر، کانون معماران و شهرسازان جوان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است، امروز سه شنبه ۳ اسفندماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در کتابخانه ملی ایران به نشانی بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو شهید حقانی، خروجی کتابخانه ملی مراجعه کنند.

محمدرضا جودت متولد سال ۱۳۱۸ در اردبیل است. او در سال ۱۳۴۰ در دانشکده هنرهای زیبا رشته نقاشی را ناتمام رها کرد و وارد رشته معماری و شهرسازی دانشگاه شهیدبهشتی (ملی سابق) شد.

مهندس جودت، معلم یک نسل از معماران ایران است. وی در کارنامه خود ۷ جلد کتاب در سری مجموعه مقاله‌های معماری و شهرسازی را با عنوان‌های «تو معماری را ترسیم می‌کنی ولی من آن را می‌سازم»، «معماری دیکانستراکشن»، «معماری و دیکانستراکتیویست»، «نومدرن ها کجایند؟»، «معماری قدیم و جدید ژاپن»، « ۱۰پرسش از هشت معمار»، « ۶ مفهوم در معماری معاصر»، «هنر معماری فضا در عصر الکترونیک» را دارد.

جودت از موسسان و مدیران تالار قندریزان (ایران)، عضو هیات علمی دانشکده معماری دانشگاه شهیدبهشتی، از موسسان و مدیران و مهندسان مشاور شهربد و از موسسان و مدیران مهندسین مشاور محمدرضا جودت و همکاران، مجله معماری و شهرسازی از سال های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۹، صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه معماری ایران بوده است.

گفتنی است، اولین روایت‌های معمارانه به معرفی و بزرگداشت سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشکده میراث‌فرهنگی اختصاص داشت. (جزئیات روایت اول روایت های معمارانه را اینجا بخوانید.)/

 

برچسب‌ها:

نظر شما