شناسهٔ خبر: 35178 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

اجرای پروژه‌های مسکونی طلاب در محدوده‌های هدف بازآفرینی/ حضور طلاب در مناطق ناکارآمد انرژی و امنیت را به نواحی بازمی‌گرداند

ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اجرای پروژه‌های مسکونی طلاب در محدوده‌های هدف بازآفرینی در کشور بیان کرد: قطعا حضور طلاب در مناطق ناکارآمد انرژی و امنیت را به نواحی بازمی‌گرداند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اهداف تفاهم‌نامه امضا شده بین این شرکت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: در گفتگوهای انجام شده جهت تأمین مسکن طلاب با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به این نتیجه رسیدیم که با فراهم کردن امکاناتی اعم از زمین و تسهیلات از سوی وزارت راه و شهرسازی می‌توان پروژه‌هایی را برای تأمین مسکن طلاب خصوصا در مناطق نیازمند نوسازی و بهسازی به اجرا رساند.

ایزدی در ادامه تامین مسکن توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را مرحله اول این تفاهم‌نامه اعلام کرد و گفت: قصد داریم در مراحل بعدی این تفاهم‌نامه و حضور طلاب در سطح شهرها در زمینه‌های فرهنگی نیز ورود پیدا کرده و در اجرای برنامه‌های بهسازی و نوسازی از آن بهره ببریم.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی حضور روحانیون در این محلات می‌تواند در کنار فعالیت‌های فرهنگی و فعال کردن مراکز مذهبی و اجتماعی انرژی و امنیت را به این مناطق بازگرداند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این مطلب که محلات در گذشته مکانی امن و برخوردار از مرکز و کانون فرهنگی برای مراجعه مردم به شمار می‌رفتند گفت: این فرایند زندگی در گذشته در محلات وجود داشته و ما نیز قصد داریم با بازخوانی این فرهنگ به کیفیت گذشته بازگردیم.

ایزدی در بخش دیگری از سخنانش توانایی بزرگ ایجاد شده در شکل‌گیری مراکز فرهنگی در این محلات را یکی از مهم‌ترین وجه تفاهم‌نامه امضا شده بین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دانست و گفت: این اقدام بزرگ که در مقیاس بسیار گسترده و در سطح تمامی استان‌های کشور انجام خواهد شد، می‌تواند ضمن کمک به بهسازی بافت‌های ناکارآمد کمکی به تأمین مسکن طلاب نیز داشته باشد.

براساس مفاد این تفاهم‌نامه سه ساله هدف از امضا و مبادله آن تأمین مسکن مناسب طلاب فاقد مسکن با رویکرد حضور آنان در محلات و مراکز جمعیتی شهرها در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج و اقدامات فرهنگی-مذهبی در سطح محلات در بازگرداندن جریان زندگی به محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری برای متقاضیانی است که مشمول مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۸۷، متاهل و فاقد مسکن ملکی بوده و هیچ گونه تسهیلات و امکانات دولتی دریافت نکرده باشند./

نظر شما