شناسهٔ خبر: 35289 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شهرکرد انجام شد:

انجام عملیات حذف کامل دو پیچ فتح‌آباد به آق‌بلاغ در بخش لاران شهرکرد

ايمن‌سازي و بهسازي جاده با تلاش راهداران و به منظور ارتقاء ایمنی تردد جاده‌ای عملیات حذف دو پیچ جاده‌ای روستاهای فتح‌آباد به آق‌بلاغ در محور سورشجان- سودجان در شهرکرد به‌ طور کامل انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، با تلاش راهداران و به منظور ارتقاء ایمنی تردد جاده‌ای عملیات حذف دو پیچ جاده‌ای روستاهای فتح‌آباد به آق‌بلاغ در محور سورشجان- سودجان به‌طور کامل انجام شد.

 علیرضا مالکی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد با اعلام این خبر گفت: حذف کامل دو پیچ s مانند فتح‌آباد به آق‌بلاغ و شانه‌سازی با مصالح برداشتی حاصل از آن در همان محور به‌طور کامل انجام شد.

مالکی با بیان اینکه حذف این پیچ‌های بسیار حادثه‌ساز بخش لاران شهرستان شهرکرد از مطالبات و خواسته‌های چندین ساله مردم دو روستای فتح‌آباد و آق‌بلاغ بود، گفت: با حجم ترانشه برداری بیش از ده هزار مترمکعب در یک عملیات برنامه‌ریزی‌شده و فشرده در مدت چهل روز با دو دستگاه کامیون یک دستگاه لودر و یک دستگاه بیل و پیکور و با همت و تلاش همکاران این اداره به‌طور کامل حذف شد.

 وی افزود: با شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی برخی از نقاط و آشکارسازی محور، تردد تسهیل شد.

مالکی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات انجام شد و اصلاح هندسی و فنی جاده شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور باشیم.

شایان ذکر است: به ازای هر یک کیلومتر راه در استان چهارمحال و بختیاری یک پیچ خطرناک وجود دارد و از سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری، یک هزار کیلومتر راه شامل ۱۵۱ گردنه است.

ترددهای بالای جاده‌ای در استان و شرایط جوی استان موجب می‌شود آمار تصادفات خصوصاً واژگونی ۱۷ درصد افزایش یافته و عمده این تصادفات به دلیل واژگونی و ناشی از رفتار راننده‌ها است.

نظر شما