شناسهٔ خبر: 3534 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

علیزاده:

۲۴۷۰ تخت بيمارستانی امسال تحويل می‌شود

محمدجواد علیزاده مديرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه ۲۴۷۰ تخت بيمارستانی امسال تحويل می‌شود گفت: تأمین زيرساخت‌ها برای تحقق اهداف نهايی طرح تحول سلامت بسيار موثر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی٬ محمد جعفر عليزاده در حاشيه بازديد از بيمارستان ۱۲۰ تختخوابي شهرستان بندرگز در جمع با خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح تحول سلامت گفت: تأمین زيرساخت‌ها براي تحقق اهداف نهايي طرح یادشده بسيار موثر است.

وي ادامه داد: طبق قانون بودجه سال ۹۳، هم اکنون ۱۳۹ بيمارستان با حدود ۲۴ هزار و ۲۰۰ تخت در كشور در دست اجراست.

وي با اشاره به اينكه ساخت بيمارستان ها اولويت بندي شده است، اظهاركرد: از ۱۳۹ بيمارستان در حال ساخت، ۲۰ بيمارستان قبلا تحويل شدند و در مرحله پرداخت مطالبات و كنترل نهايي قرار دارند.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: ۲۸ بيمارستان نيز هدفگذاري شده كه به شرط تحقق اعتبارات در سال ۹۳ به نتيجه خواهند رسيد.

عليزاده افزود: تاكنون حدود ۹ بيمارستان با ۱۰۶۰ تخت تحويل شده و تعدادي از بيمارستان ها نيز مانند بيمارستان بندرگز، مراحل نهايي ساخت را طي مي كنند كه تا آخر سال تحويل مي شوند.

وي گفت: هم اكنون بدون استثنا در تمام كشور پروژه هاي بيمارستاني در دست ساخت است به طوري كه در مراكز استان‌هاي بزرگ و تهران بيمارستان هايي با ۷۰۰ - ۸۰۰ تخت و در مناطق دورافتاده و دسترسي كم، بيمارستان‌هايي با ۳۵ تخت در دست ساخت است كه نقش اورژانس و خدمات دهي اوليه را دارند و از آنجا به بيمارستان هاي مرجع ارجاع داده مي شوند.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در حين بازديد از اين بيمارستان ۱۲۰ تختخوابي بندرگز گفت: این بيمارستان از بيمارستان هاي جنرال است كه با توجه به جمعيت شهرستان براي پوشش نيازهاي درماني مردم در دست ساخت است. يكي از شاخص‌هاي مهم يك بيمارستان جنرال، دسترسي مطلوب و دارا بودن بخش آموزشي جامع در كنار بخش درماني است.

وي با اشاره به اينكه در طراحي اوليه، تعداد تخت هاي كمتري براي بيمارستان پيش بيني شده بود، گفت: براي ساخت اين بيمارستان تاكنون ۲۷۰ ميليارد ريال هزينه شده است.

به گفته عليزاده، اين بيمارستان جداي از پلي كلينيك هاي فوق تخصصي در قسمت هاي مختلف، داراي چهار بخش تخصصي "داخلي"، "زنان و زايمان"، "كودكان و اطفال" و "جراحي و اتاق هاي عمل زنان، اصلي و سرپايي" براي بخش اورژانس است.

وي ادامه داد: همچنين با توجه به اينكه بيمارستان بندرگز در مسير جاده قرار دارد، بخش هاي مراقبت هاي ويژه CCU و ICU نيز براي آن تدارك ديده شده است.

عليزاده با اشاره به اينكه اين بيمارستان هم اكنون مراحل نهايي ساخت خود را طي مي كند، گفت: در حال حاضر بيمارستان داراي ۹۲.۵ درصد پيشرفت فيزيكي است و نيازمند رنگ آميزي نهايي، نصب تجهيزات لازم و مرحله آزمايش و تست است.

 

بيمارستان ۱۲۰ تختخوابي بندرگز هم اكنون ۹۲.۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد

معاون وزير راه و شهرسازي اظهاركرد: عمليات باقي مانده بيمارستان اندك است اما زماني كه پيشرفت فيزيكي بيمارستاني به بالاي ۹۲ درصد مي رسد، حساسيت هاي آن بشدت افزايش مي يابد زيرا كه هر بخش بايد جداگانه تست شود و اين كار، دقت بسيار بالايي را مي طلبد و زمان بر خواهد بود.

به گفته وي، هم اينك انشعابات برق، آب و گاز بیمارستان در مراحل نهايي اتصال قرار دارند و معمولا بعد از وصل انشعابات نيز ۱.۵ تا ۲ ماه وقت لازم است كه سيستم موتورخانه با تمام ظرفيت به كار افتد و كنترل و عايق كاري نهايي براي تست نهايي صورت گيرد.

عليزاده با بيان اينكه در تمام بازديدها گفته شد كه عمليات اجرايي اين بيمارستان در سال ۹۳ به اتمام مي رسد، گفت: روي قول خود هستيم اما زمان دقيقي را براي بهره برداري آن مطرح نكرديم ولي جزو پروژه هايي است كه امسال به اتمام مي رسد.

بيمارستان ۱۲۰ تختخوابي بندرگز هم اكنون ۹۲.۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و داراي پلي كلينيك هاي فوق تخصصي و چهار بخش تخصصي داخلي، زنان و زايمان، كودكان و اطفال و جراحي و اتاق هاي عمل زنان، اصلي و سرپايي براي بخش اورژانس و بخش هاي مراقبت هاي ويژه CCU و ICU است. معاون وزير راه و شهرسازي در اين بازديد قول مساعد داد كه اين بيمارستان جزو پروژه هايي است كه امسال به اتمام مي رسد.

 

پيشرفت ۷۰ درصدي پروژه ساخت بيمارستان بهشهر

همچنین محمد جعفر عليزاده روز شنبه ۲۷دي در سفر به استان مازندران در بازديد از پروژه هاي بيمارستاني اين استان گفت: بيمارستان ۱۶۰ تختي بهشهر ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تاكنون بيش از ۱۴ ميليارد تومان براي ساخت آن هزينه شده است.

مديرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی با اشاره به اينكه بيمارستان بهشهر در زميني به مساحت ۲۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع با زيربناي ۱۵ هزار مترمربع در حال ساخت است، افزود: براي ساخت اين بيمارستان كه داراي بخش هاي اورژانس، بستري زنان، بستري كودكان، جراحي، داخلي، CCU، ICU، NICU،PCCU  و PICU است، درمجموع حدود ۳۹ ميليارد تومان هزينه مي شود.

 

پيشرفت ۵۱ درصدي پروژه ساخت بيمارستان ۲۲۰ تختي قائم‌شهر

وي در ادامه با اشاره به پيشرفت ۵۱ درصدي پروژه ساخت بيمارستان ۲۲۰ تختي قائم شهر تصريح كرد: تاكنون براي احداث اين پروژه بيمارستاني با ۲۲ هزار و ۱۵۸ مترمربع، بيش از ۱۵ ميليارد تومان هزينه شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه درمجموع حدود ۸۶ ميليارد تومان براي ساخت بيمارستان قائم شهر هزينه مي شود، به روند احداث بيمارستان ۳۲۰ تختي ساري نيز اشاره كرد و گفت: اين پروژه در زميني به مساحت ۲۶ هزار و ۹۱۲ مترمربع درحال احداث است و درحال حاضر ۳۸ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

عليزاده با بيان اينكه در سال ۹۳ براي تكميل و تحويل ۲۸ پروژه بيمارستاني برنامه ريزي شده است، گفت: سازمان مجري ساختمانها و تأسيسات دولتي و عمومي پيش از اين بيمارستان هاي آمل و چالوس را در استان مازندران احداث و تحويل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي داده بود./

نظر شما