شناسهٔ خبر: 35427 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پرند؛ اولين شهر جديد هوشمند کشور

شهر جدید پرند طی قراردادی فی مابین شرکت عمران شهر جدید پرند و دانشگاه آزاد اسلامی، پرند به عنوان اولین شهر جدید کشور هوشمندسازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مراسمی با حضور واشقانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور، صائب رئیس دانشگاه آزاد پرند، میریان عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و طاهری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند قرارداد هوشمندسازی شهر جدید پرند در محل دانشگاه علوم و تحقیقات تهران منعقد شد.

ایراهیم واشقانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور هوشمندسازی پرند را اقدامی قابل تحسین خواند و گفت: در عصر حاضر پاسخگویی به نیازهای جامعه و پیوند با صنعت و دولت از اولویت های مبحث دانشگاهی است که بحث مدیریت انرژی، توجه به مسائل زیست محیطی و بهسازی زندگی مردم با اجرای پروژه هوشمندسازی شهر تحقق می یابد.

سید محمود میریان عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید نیز از اجرای پروژه هوشمندسازی پرند با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: توجه ما معطوف به ارائه خدمات بیشتر و رفاه حال ساکنان شهرهای جدید است که قصد داریم با بهره گیری از تجربیات و کادر تخصصی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی، پرند را به عنوان اولین شهر جدید به شهر جدید هوشمند تبدیل کنیم.

در مراسم انعقاد قرارداد هوشمندسازی پرند علی اکبر طاهری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند نیز تصریح کرد: پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر کشور و با قدمت ۲۵ ساله، ظرفیت های بالقوه بسیاری دارد که با اجرای این پروژه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، بالفعل و الگوی مناسبی برای دیگر شهرهای جدید کشور خواهد شد.

"شهر هوشمند" مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی، صنعتی و فرهنگی است که در آن به مسایلی مانند ترافیک، مصرف انرژی، آلودگی، تخریب سرزمین، به روز رسانی و بهینه سازی زیر ساخت های شهری، بهبود کیفیت زندگی و غیره از طریق یک رویکرد نوآورانه و سیستماتیک براساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه سازی فرایندهای مدیریت شهری پرداخته می شود.

نظر شما