شناسهٔ خبر: 35471 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خبر داد؛

کاهش ۳۳۵ نفری تلفات در راه‌های کشور در ۱۰ماه نخست امسال

سخنرانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از بروز ۳۳۵ نفر تلفات در راه های کشور پیشگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار «تقی مهری» در مراسم بهره برداری از ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلف در راه های کشور در محل سازمان راهداری کشور گفت: آمارها نشان می دهد، در پایان سال گذشته تعداد تلفات رانندگی در کشور به ۱۶ هزار و ۵۸۶ نفر کاهش یافته که ۷۳ درصد تلفات در محورهای برون شهری رخ داده است.

وی افزود: با وجود ۱۹ میلیون دستگاه خودرو، ۱۲ میلیون دستگاه موتورسیکلت و ۲۲ تا ۲۵ میلیون راننده، کنترل های دستی دیگر جوابگو نیست و نصب سیستم های هوشمند در راه های کشور در کاهش تلفات و حوادث رانندگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سردار مهری با اشاره به اهمیت نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات در راه های کشور گفت: از زمانی که از این سیستم ها در آزاد راه تهران ـ قم استفاده شده ، میزان تصادفات رانندگی در این محور ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، استفاده از این سیستم در محور تهران – کرج – قزوین نیز باعث کاهش میزان تصادفات بین ۱۵ تا ۱۸ درصد شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور وجود دارد و رفع این نقاط می تواند در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر باشد، گفت: پیش از این نقاط حادثه خیز کشور هشت هزار نقطه بود اما با تلاش وزارت راه وشهرسازی و سازمان راهداری بسیاری از این نقاط اصلاح شده است.

مهری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۰ هزار کیلومتر جاده برون‌ شهری و ۴۵۰ هزار کیلومتر جاده درون‌شهری داریم، ابراز امیدواری کرد اعتبارهای مناسبی برای این راه ها در نظر گرفته شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پایان گفت: برای ارتقای ایمنی و کنترل بیشتر راه های کشور نیازمند نصب ۶ هزار دستگاه دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های کشور هستیم.

نظر شما