شناسهٔ خبر: 3554 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ایلخانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

هتل فرودگاهی امام خمینی ۸ بهمن افتتاح می‌شود/ سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در ۳ فرودگاه

فرودگاه امام خمینی(ره) مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از بهره‌برداری هتل فرودگاهی امام خمینی (ره) در هشتم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: سرمایه ساخت ترمینال داخلی در فرودگاه مهرآباد و ترمینال خارجی در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد در مرحله جذب سرمایه گذار قرار دارد که امیدواریم قرار داد آن در سال جاری امضا شود.

محمدعلی ایلخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور گفت: در مجموع میزان سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور مناسب نیست و فقط سه فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و هاشمی‌نژاد مشهد برای سرمایه گذاران جاذبه لازم را دارند در حالیکه این جذابیت در سایر فرودگاه‌های کشور وجود ندارد.

ایلخانی با بیان اینکه سالن CIP (جایگاه تشریفات اختصاصی) و هتل فرودگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) پروژه‌هایی است که توسط بخش خصوصی در این فرودگاه اجرا شده است ادامه داد: ساخت پارکینگ خودرو و یکسری پروژه‌های دیگر نیز در حد امضای موافقت‌نامه پیش رفته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور افزود: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه مشهد بیشتر بوده به طوریکه محل پارک هواپیماها توسط بخش خصوصی ساخته شده و ساخت پایانه مسافری نیز در مرحله فراخوان است. برای ساخت ترمینال مسافری در فرودگاه مهرآباد نیز سرمایه‌گذار وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سه فرودگاه امام خمینی (ره)، مهرآباد و مشهد سرمایه‌گذاری شده است.

ساخت ترمینال جدید مسافری در مهرآباد با تلفیق ترمینال‌های ۳ و ۶

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ساخت ترمینال داخلی در فرودگاه مهرآباد و ترمینال خارجی در فرودگاه مشهد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برای ساخت یک ترمینال داخلی در مهرآباد فراخوان جذب سرمایه‌گذار داده‌ایم که بر اساس آن قرار است ترمینال‌های سه و ۶ در قالب یک ترمینال ۴۰ هزار متر مربعی ساخته شوند؛ امیدواریم فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت این فرودگاه نیز امسال امضا شود.

وی درباره زمان بهره برداری از ترمینال یک فرودگاه مهرآباد که پیش از انتقال پروازهای حج و عتباب به فرودگاه امام خمینی به عنوان ترمینال زیارتی مورد استفاده قرار می گرفت گفت: بازسازی ترمینال یک مهرآباد اخیرا آغاز شده و ۱۵ اسفند به بهره‌برداری می‌رسد.

ایلخانی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت جذب سرمایه‌گذار برای ساخت ترمینال خارجی در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این ترمینال به مساحت حدود ۴۰ هزار متر مربع ۱۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است. 

وی افزود: قرارداد ساخت این ترمینال در سال جاری با بخش خصوصی امضا می‌شود و مدت زمان لازم برای ساخت این پروژه از زمان انعقاد قرارداد سه سال است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین گفت: هتل فرودگاهی امام خمینی(ره) هشتم بهمن ماه به بهر‌ه برداری می‌رسد که ۴۰۰ اتاق دارد به طوریکه ۲۰۰ اتاق سه ستاره و ۲۰۰ اتاق نیز پنج ستاره است.

ایلخانی ادامه داد: این هتل توسط بخش خصوصی به صورت کنسرسیوم و به روشBOT  ساخته شده است./

نظر شما