شناسهٔ خبر: 35567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اختصاص سه هزار میلیارد ریال به طرح‌های راه‌سازی کهگیلویه و بویراحمد

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های راه‌سازی این استان از اول مهر امسال تاکنون اختصاص یافت که مراحل مناقصه و کلنگ زنی برخی طرح‌ها اجرا و برخی دیگر نیز به زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این میزان اعتبار بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه نفت بوده که به راه‌های ارتباطی باشت، چرام، بهمئی و گچساران اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای بیش از ۳۰ طرح مهم در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: تعریض و بهسازی جاده گچساران-باباکلان- بی‌بی حکیمه با ۶۱۰ میلیارد ریال، تعریض و بهسازی جاده گچساران - گناوه با ۶۲۰ میلیارد ریال، یاسوج به سپیدان ۴۵۰ میلیارد، سی سخت به یاسوج ۱۳۰ میلیارد ریال، سرفاریاب به باغچه سادات ۹۸ میلیارد و یاسوج به سمیرم را از مهم‌ترین طرح‌های راه‌سازی کهگیلویه و بویراحمد است.

علیمردانی ابراز کرد: ۴۰۰ طرح عمرانی در بخش راه و شهرسازی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به طرح‌های عمرانی راه و شهرسازی این استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۴۵ میلیارد ریال جذب شد.

وی با بیان اینکه هزینه راه‌سازی در روستاهای استان با توجه به کوهستانی و پراکندگی این مناطق بسیار بالاست افزود: بیش از ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی در مناطق مختلف این استان در حال ساخت است.

علیمردانی ابراز کرد: برای ساخت هر کیلومتر راه روستایی به طور متوسط بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

امسال ۱۷۰ کیلومتر راه ارتباطی در بخش‌های راه روستایی، راه اصلی و بزرگراه در این استان بهسازی و یا به بهره‌برداری رسیده است.

نظر شما