شناسهٔ خبر: 35588 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

صفائی خبر داد:

راه‌اندازی پارکینگ طبقاتی فرودگاه تبریز با ظرفیت پارک هزار خودرو/ برنامه‌ریزی برای۱۵۰ پرواز فوق‌العاده برای نوروز ۹۶/ امسال ازدحام مسافر نداریم

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال‌گذشته مردم از کمبود فضای پارکینک و همزمانی پروازهای داخلی و خارجی و کمبود فضای ترمینالی شکایت داشتند، گفت: با راه‌اندازی پارکینگ طبقاتی و کاهش پروازهای فوق‌العاده از ۲۲۰ پرواز به ۱۵۰ پرواز این دو مشکل را رفع کردیم.

مصطفی صفائی، مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: با توجه به اینکه تبریز یکی از قطب‌های گردشگری کشور است از یک ماه پیش جلسات آمادگی نوروزی را در دو بخش ایرساید که مربوط به آمادگی دستگاه‌های کمک ناوبری و دیگری در لندساید که مربوط به آمادگی در معابر و ترمینال‌ها است، آغاز کردیم.

وی با توضیح اینکه بر اساس دستورالعملی که از تهران آمده است جلسه اول یک ماه پیش تشکیل و برنامه‌ریزی برای تکریم مسافر آغاز شد، گفت: برنامه‌ریزی فرودگاه برای نوروز ۹۶ درحالی انجام می‌شود که ما با علم به نقاط ضعف خود در سرویس‌دهی به مسافران در سال گذشته، سعی خواهیم داشت از تجربیات نوروز ۹۵ استفاده و از تکرار مشکلات جلوگیری کنیم.

راه اندازی پارکینگ طبقاتی فرودگاه تبریز با ظرفیت پارک هزار دستگاه خودرو

وی با بیان اینکه سال گذشته مردم از کمبود فضای پارکینک وهمزمانی پروازهای داخلی و خارجی و کمبود فضای ترمینالی شکایت داشتند، گفت: سال گذشته به دلیل کمبود فضای پارک ماشین بسیاری از مسافران اتومیبیل‌های خود را در خیابان پارک می‌کردند. این درحالی است که برای نوروز ۹۶ با راه‌اندازی پارکینگ طبقاتی ظرفیت پارک خودرو از ۵۰۰ دستگاه به هزار خودرو یعنی دو برابر ظرفیت موجود می‌رسد.

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی، با اعلام اینکه درحال کنترل پروازهای فوق العاده هستیم تا تعداد آن زیاد نشود و بتوانیم خدمت رسانی خوبی به مسافران داشته باشیم، گفت: طبق برنامه ریزی نمی‌خواهیم بیشتر از ۱۵۰ پرواز فوق العاده برای نوروز ۹۶ داشته باشیم. سال گذشته به دلیل انجام ۲۲۰ پرواز و هم زمانی پروازهای داخلی و خارجی با محدودیت فضای ترمینالی و ازدحام مسافران مواجه بودیم. به همین دلیل امسال تصمیم گرفته‌ایم در مسیرهای خارجی پرواز کمتری داشته باشیم.

صفائی در خصوص مقاصد خارجی فرودگاه تبریز، گفت: ما تقریباً به ۵ مقصد خارجی پرواز داریم که متقاضی سفر به ترکیه بیشتر است و در عین حال درحال برنامه ریزی برای برقراری پروازهای فوق‌العاده به ایروان و دبی هستیم و برای انجام این پروازها از هر دو ایرلاین داخلی و خارجی استفاده خواهیم کرد.

شرط فرودگاه تبریز برای همکاری با ایرلاین‌ها و چارترکنندگان

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی هم‌چنین از جلسه مشترک خود با ایرلاین‌ها، چارترکنندگان و هندلینگ کنندگان در آستانه نوروز ۹۶ خبر داد و گفت:هدف از این نشست، آمادگی و هماهنگی برای برقراری پروازهای فوق‌العاده در ایام نوروز و تنظیم زمان پروازها در طول شبانه روز بود. این سه ضلع همیشه در پروازهای فوق العاده نقش دارند و برهمین اساس ما با هر سه مجموعه شرکت‌های هواپیمایی، هندلینگ کنندگان و چارترکنندگان جلسه عمومی و اختصاصی‌داشتیم و به آنها هشدارهای لازم در خصوص نحوه همکاری فرودگاه با آنها داده شده است.

وی ادامه داد: اولین شرط ما برای قبول پروازهای فوق العاده ازسوی شرکت‌های هواپیمایی این بود که نماینده تام‌الاختیار  آنها باید در فرودگاه حضور داشته باشد. ضمن اینکه بازدیدی از تجهیزات هندلینگ داشتیم و جلسات تا ایام عید ادامه دارد.

به گفته‌ صفائی با وجود بارش برف تا ۲۸ اسفند ماه سال گذشته این فرودگاه برای پروازهای نوروز۹۵ تاخیری نداشت و این رویه امسال نیز ادامه خواهد داشت.

برنامه‌ریزی برای عکاسی رایگان از مردم پای سفره هفت‌سین فرودگاه

صفائی با اشاره به برگزاری کمیته خدمات سفرهای نوروزی، گفت:امسال چون آغاز تعطیلات نوروزی هم زمان می‌شود با تولد حضرت زهرا که روز مادر است برنامه‌های ویژه‌ای برای خوشحال کردن مسافران و شاد کردن فضای فرودگاه نسبت به سال‌های گذشته داریم.

وی دراین باره توضیح داد: همیشه از سفره هفت سین در فرودگاه استقبال می‌شد و خانواده‌ها در کنار سفره عکس یادگاری می‌انداختند، امسال تصمیم ما برنامه‌ریزی برای عکاسی رایگان از مردم و ارسال عکس به آدرس‌هایشان است. بر این اساس قرار است یک عکاس در فرودگاه مستقر شده و با عکاسی از خانواده‌ها، به فرزندان هر خانواده نیز هدیه‌ای یادگاری از سوی فرودگاه تبریز داده شود.

صفائی با بیان اینکه برنامه داریم کارهای جدیدی در فرودگاه انجام دهیم که مردم تفاوت را نسبت به سال گذشته ببینند، گفت: همان طور که آقای وزیر تاکید دارند برای خدمات رسانی به مسافر تمام تلاش خود را خواهیم داشت.

نظر شما