شناسهٔ خبر: 35659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

تصویب دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری قزوین/ بایدها و نبایدهای شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری در کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه پس از گذراندن مراحل مطالعات و کارشناسی، دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری قزوین در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد.

وی افزود: این دستورالعمل توسط دبیرخانه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان تهیه و تدوین شده است.

اسماعیلی که دبیری کمیته سیما و منظر شهری استان را نیز بر عهده دارد در خصوص موضوعات طرح شده در این جلسه عنوان کرد: در ابتدای این جلسه گزارشی از روند تهیه و تدوین دستورالعمل مربوطه که بر اساس بایدها و نبایدهای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص ضوابط و مقررات ارتقای کیفی سیما و منظر شهری گردآوری شده، توسط مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل ارائه شد.

اسماعیلی همچنین اضافه کرد: ضوابط عام نمای ساختمان‌ها، طرح مطالعه و تدوین ضوابط نما برای ساختمان‌های سطح شهر قزوین، ضوابط طراحی نما و منظر شهری شهرهای اصفهان و رشت از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در کمیسیون ماده ۵ بود که در همین راستا مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اعلام و بررسی نظرات و پیشنهاد‌های اعضای کمیسیون ماده ۵، کلیات دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری مورد تصویب اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

در ادامه فاطمه اسماعیلی سرپرست اداره معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد راه و شهرسازی استان نیز گفت: بررسی ضوابط طرح ساماندهی و مطالعاتی نماهای شهری منطقه پونک، مناسب‌سازی منطقه برای عبور و مرور معلولین و بررسی ضوابط طرح‌های فرادست از جمله موارد ارائه شده به کمیسیون ماده ۵ جهت بررسی و تصمیم‌گیری بود.

وی افزود: موارد یاد شده علاوه بر انجام مطالعات کارشناسی اولیه، پس از برگزاری ۱۰ جلسه کارگروه تدوین ضوابط و مقررات و ۲ جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر استان توسط دبیرخانه مربوطه و کمیته تدوین و بررسی مورد مطالعه قرار گرفته و به جلسه ارائه شده است.

 فاطمه اسماعیلی در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد گزارشی از موارد مورد بحث در این جلسه با محوریت مباحث حقوقی جهت تحقق دستورالعمل، ضوابط تشویقی، بازخورد مباحث هزینه‌ای و آسیب‌شناسی ضوابط نمای منطقه مسکونی پونک توسط دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ ارائه شده و متعاقباً ابلاغ دستورالعمل صورت پذیرد.

نظر شما