شناسهٔ خبر: 35704 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس انجمن شیشه ایران مطرح کرد؛

اشتغال ۵ هزار نفر در صنایع ۱۰۰ درصد خصوصی شیشه/ میزان صادرات شیشه ۴۸۰ هزار تن در سال است/ کاهش مصرف انرژی در ساختمان با شیشه‌های کم‌گسیل

ساختمان رئیس انجمن شیشه ایران با اشاره به اینکه میزان اشتغال در این صنعت، ۵ هزار نفر در کشور و نوع مالکیت در این حوزه، ۱۰۰ درصد خصوصی است، گفت: میزان صادرات در بخش شیشه بیش از ۴۸۰ هزار تن در سال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس زجاجی رئیس انجمن شیشه ایران در نشست تخصصی نقش شیشه‌های کم گسیل در کاهش مصرف انرژی ساختمان با ارائه آمار و ارقام و نمودار، وضعیت صنعت شیشه در ایران و جهان را تشریح کرد.

وی با بیان این مطلب که شیشه در زندگی امروز نقش حفاظتی داشته و  امکانات بی‌پایانی را برای معماری مدرن فراهم آورده است گفت: به موازات پیشرفت تکنولوژی تولید شیشه می‌توان فضاهای بسیاری را به پنجره اختصاص داد و در عین حال کنترل کاملی را بر روشنایی و ورود و خروج انرژی داشت.

رئیس انجمن شیشه ایران در ادامه با تشریح ویژگی‌های شیشه‌های تخت مصرفی در ساختمان به الزامات این شیشه و نحوه استفاده از آنها اشاره داشت و ادامه داد: این شیشه ها باید کاملا صاف، ‌ شفاف، بی رنگ، عاری از موج و فاقد حباب‌های هوا و یا هر نوع ایراد دیگری باشد.

وی در تشریح مشخصات عمومی صنعت شیشه ایران گفت: میزان اشتغال در این صنعت ۵۰۰۰  نفر در کشور است و نوع مالکیت در این حوزه ۱۰۰ درصد خصوصی است. سرانه مصرف انواع شیشه در کشور ۱۲ کیلوگرم بوده و همچنین نسبت تولید  شیشه تخت کشور به تولید جهانی معادل ۳ درصد است.

وی در این بخش افزود: استقرار این صنعت در ۶ استان کشور است و فروش سالیانه آن  بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. همچنین میزان صادرات در این بخش بیش از ۴۸۰ هزار تن در سال ۹۵ بوده است.

مهندس زجاجی خاطرنشان ساخت تولید جهانی شیشه از مرز ۶۰ میلیون تن عبور کرده و تولید ایران، بیش از ۳ درصد تولید در جهان را دارد. مازاد تولید در کشور حدود ۳۵ الی ۴۰ درصد تولید می‌باشد که صادر می‌شود. /

نظر شما