شناسهٔ خبر: 35717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز فاز نخست نهمین مرحله اجرای طرح افزایش ایمنی موتورسواران و عابرین پیاده در استان گیلان

همایش موتور سواران فاز نخست نهمین مرحله اجرای طرح افزایش ایمنی موتورسواران و عابرین پیاده در استان گیلان با تحت پوشش قرار دادن ۵۰ روستای استان گیلان از امروز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، محمدرضا نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان ضمن اعلام این خبر گفت: موتورسواران و عابرین پیاده یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های فعال در ترافیک استان گیلان هستند.

وی افزود: متأسفانه حدود دوسوم از کل آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی استان گیلان مربوط به عابرین و راکبین موتورسیکلت است.

این مقام مسئول سپس بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در راستای ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده‌ای به‌ویژه گروه‌های در معرض خطر، از سال ۹۱ اقدام به برگزاری مستمر طرح آموزش ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران نموده که فاز نخست نهمین مرحله آن در ۱۰ نقطه استان با تحت پوشش قرار دادن ۵۰ روستای شهرستان‌های رشت-ماسال- لاهیجان-فومن-رودسرو املش از امروز (۱۶ اسفندماه) آغاز گردید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مذکور را آشنا نمودن عابرین پیاده با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات برشمرده و افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ روستای استان گیلان تحت پوشش طرح آموزش موتورسواران و عابرین پیاده قرار گرفتند.

وی در خصوص نحوه اجرای طرح گفت: آموزش مفاهیم ساده و اولیه نحوه تردد ایمن با بهره‌گیری از زبان هنر و طنز، اهدای کلاه ایمنی و برچسب‌های شبرنگ به موتورسواران و نیز اهدای هدایا به خانواده‌ها از دیگر مواردی است که طی برگزاری این طرح مورد اجرا قرار می‌گیرد.

نظر شما