شناسهٔ خبر: 35720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در همایش نقش نظام فنی و اجرایی در ارتقاء سطح کیفی پروژه‌های عمرانی کرمان،

تقدیر از مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان به عنوان مدیر دستگاه برتر در اجرای مطلوب پروژه‌ها

مراسم در نخستین همایش نقش نظام فنی و اجرایی در ارتقاء سطح کیفی پروژه‌های عمرانی کرمان که با حضور معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار کرمان، رئیس نظام فنی و اجرایی کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، از مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان به عنوان مدیر دستگاه برتر در اجرای مطلوب پروژه‌ها تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کرمان، معاون امور فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در این همایش گفت: برگزاری همایش نظام فنی و اجرایی دو سال است که برگزار می‌شود و دارد تبدیل به فرهنگ می‌شود و باید کاری کنیم هر جوانی که می‌تواند برود کار سازندگی انجام بدهد.

شافعی با اشاره به اینکه مهندسی در کشور ما سابقه طولانی دارد، اظهار کرد: پول نفت باید صرف سرمایه‌گذاری شود اما کشوری که ساخته نشده باید از این پول استفاده کند. 

شافعی تصریح کرد: روش استاندار کرمان در مشارکت دادن مردم و جذب سرمایه‌گذاری و ... بسیار خوب است و دولت حمایت می‌کند و سعی می‌کنیم جاهایی که بروکراسی اداری است، حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان نیز در این همایش با اشاره به اینکه عمر اکثر ماشین‌آلات راه‌سازی در استان بالای ۴۰ تا ۵۰ سال است، گفت: ۲۱ کارخانه آسفالت در کرمان در شرف اخذ گواهینامه استاندارد هستند.

 محمدمهدی بلوردی اظهار کرد: تولید مصالح باکیفیت از مهم‌ترین عناصری است که در ارتقای سطح کیفی پروژه‌های عمرانی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به  ۱۰۰ کارخانه تولید آسفالت در استان داریم که در پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کنند، افزود:  ۲۱ کارخانه آسفالت در استان کرمان در شرف اخذ گواهینامه استاندارد هستند که بعد از اصلاحات گواهینامه خود را دریافت می‌کنند.

بلوردی تصریح کرد: در سال گذشته ۸۰ هزار تن قیر در استان کرمان مصرف شده که منجر به تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن آسفالت با پرداخت هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه ۶۰۰ هزار تن میزان سیمان مصرفی در استان کرمان است، گفت: حدود دو میلیون تن بتن در استان کرمان تولید می‌شود که استانداردسازی ماشین‌آلات در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت ماشین‌آلات راه‌سازی در کیفیت جاده‌ها بسیار مؤثر است، بیان کرد: عمر اکثر ماشین‌آلات راه‌سازی در استان بالای ۴۰ تا ۵۰ سال است که یک مشکل اساسی است.

بلوردی با بیان اینکه برای نوسازی  ماشین‌آلات راه‌سازی تعرفه ورودی گمرکی برای ورود این ماشین‌آلات به نسبت زیاد است، گفت: تعرفه ورودی گمرک برای ماشین‌آلات بالای ۳۶۰ اسب، ۲۰ درصد و برای پایین ۳۶۰ اسب، ۴ درصد است.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم بخش خصوصی، هزینه ثابت پروژه‌ای را بپردازد، هزینه نگهداری آن نیز پرداخت شود و سرمایه‌گذار سود ببرد، افزود: این موضوع اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه نظام بانکی کشور اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه چرا دولت از فرصت ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی استفاده نمی‌کند، گفت: این قانون می‌گوید که بر اساس قرارداد تسهیلات مالی، اگر سرمایه‌گذار مایل بود سرمایه‌گذاری کند، بسازد و تحویل دهد و سازمان مدیریت تعهد کند که بعد از دو سال پولش را بگیرد، قرارداد تنظیم شود.

بلوردی افزود: چه اشکال دارد که هر استانی ۱۰ درصد از پروژه‌هایش را از این قانون استفاده کند و جای تعجب است که دولت که خودش این قانون را نوشته، از آن استفاده نمی‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در پایان اظهار کرد: واحدی که پاسخگوی پروژه‌های مشارکتی عمومی و خصوصی باشد، در هیچ سازمانی وجود ندارد و با بروکراسی اداری موجود نمی‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

در پایان این همایش از محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان به عنوان مدیر دستگاه برتر در اجرای مطلوب پروژه‌ها با اهداء لوح تقدیر شد.

نظر شما