شناسهٔ خبر: 35787 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب استان کرمان برگزار شد:

جزئیات برگزاری کمیته ارتقاء سیما و منظر شهری جیرفت در کرمان جنوبی

جلسه مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از برگزاری کمیته ارتقا سیما و منظر شهری جیرفت با محوریت طرح نو شهر سالم، شهروند سبز با حضور اعضا ذیربط در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد منزلی مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل از برگزاری کمیته ارتقا سیما و منظر شهری جیرفت با محوریت طرح نو شهر سالم، شهروند سبز با حضور اعضا ذیربط در روز سه‌شنبه خبر داد.

لازم به ذکر است طرح مذکور توسط کارشناسان شهرسازی و معماری این اداره کل به منظور احیا و حفظ فضاهای سبز شهری محلات شهر جیرفت طراحی شده است.

در این طرح ۲۹ فضای سبز محله‌ای با مالکیت دولتی در شهر جیرفت شناسایی و در نظر است برای آن‌ها طرح تهیه و با همکاری شهرداری و سایر ارگان‌ها طرح مذکور در زمین پیاده‌سازی و پس از کاشت درخت در آن‌ها به اهالی محل واگذار شود.

به همین منظور اولین پارک محله‌ای به مساحت ۶۲۰۰ مترمربع در بلوار امام علی، خیابان ۱۶ متری روبرو ساختمان در حال ساخت نظام‌مهندسی طراحی و در حال آماده‌سازی جهت احیا و واگذاری به اهالی محل است.

مجموعه شهرسازی و معماری این اداره کل امیدوار است با استفاده هر چه بیشتر از مشارکت مردم‌های بتوانیم شهری هر چه سالم‌تر داشته باشیم.

نظر شما